Hotels voor bijzondere gasten.

 In Domburg kwam ik deze hotelmuur tegen, speciaal voor allerlei soorten insecten zo zorgen mensen dat deze belangrijke kleintjes niet uitsterven. Want als de insecten verdwijnen, dan zal de mensheid ook niet meer lang overleven.  Er is al een hoop verloren gegaan, ik herinner me nog goed dat wanneer je in deze tijd van het jaar met de auto rondreed, dat je een voorruit vol dode insecten had , nu is dat nooit meer zo. Af en toe eentje of twee, maar nooit meer zo massaal. Nu ben ik niet dol op insecten in mijn huis, maar zelfs vliegen vang ik (als dat lukt) en zet ze weer buiten of ik wapper ze met een handdoek naar het open raam. Het enige insect dat ik om zeep help is de mug die in mijn slaapkamer binnenkomt. Maar doordat ik overal horren heb, komt dat eigenlijk nooit meer voor.



Reacties

  1. mogge Haba
    een goed hotel voor mens en insect
    sta ik helemaal achter
    ook achter het koppijn geven van die mug 😁
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We moeten inderdaad zuinig zijn op onze insecten. Diverse straatgenoten willen ook graag dat ik de tuin wat korter en strakker hou, maar ik zie bij mij wel insecten in de tuin en bij hun niet met hun stenen tuinen.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Insecten is zeker belangrijk voor de bloemen. Mooie hotel hebben deze voor de insecten. Wij hebben in de slaapkamer kleine horretje zelf gemaakt. Verleden week kwam hommel in de woonkamer. Voorzichtig naar buiten gedaan. Weg is ie.... Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad, daar hadden wij het toevallig laatst ook nog over, dat die autovoorruit nooit meer zo vol insectenlijkjes zit als een tijdje geleden als we op vakantie zijn.
    Heb zelf een klein insectenhotelletje hangen in de tuin.. is leuk om te zien hoe af en toe die gaatjes ineens dichtgemetseld zijn als er iets ingetrokken is. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Insecten zijn nuttige beesten in de natuur, maar niet in huis. Wij hebben ook vooezieningen in de tuin voor o.a. insecten, maar ook voor vogels en twee eekhorens die hier vertoeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Haba wat leuk zo hotelmuur. In tuin in Frankrijk hebben ik van die huisjes gek hier niet wel veel aantrek bloemen voor de vlinders enz. Nu je zegt ja van de autoraam ja maar dat was Ozo bij mijn pa maar onze autoraam kane dat niet meer herrenrineren . Ja veranderd veel in de jaren ja. Nou hoe was met Laura haar eerste week school. Nu Aiva daar zal je meer van horen denk ik. Fijne donderdag πŸ‘ groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja klopt... je ziet steeds vaker insectenhotels in tal van formaten opduiken... hier in de tuin staat/hangt ook een aantal... en ook in dierenparken kom ik ze tegen maar dan vele malen groter. En wat ik ook vaker tegenkom zijn stukken land waarin boeren bloemen hebben gezaaid/gepoot om insecten te trekken ./ kweken etc

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijk hotelletje! Deze zomer zeker veel minder insecten en die voorruiten lijken wel van de vorige eeuw te dateren. IJveren voor toch meer beestjes…

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We moeten zuinig zijn op al wat leeft...ook de insekten
    Leuk gedaan al die hotels

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Haba nou zoals vaker was gisteren een hele andere dag. Oky huisvlijt is gedaan met beneden ramen binnen en buiten ook nog. En eindigde ook leuk. Hoe was bij Aiva?? Goed is weer vrijdag dus boodschappen doen fijne vrijdag πŸ‘ groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba
    Ik hou niet zo van insecten
    Maar ze zijn nuttig en horen erbij
    In augustus komen meestal de wespen
    Maar tot nu toe zie ik ze nog niet
    Niet dat ik dat zo erg vindt
    Fijn weekend
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig mooi dat men hier zo lief voor vele hotelgasten zorgt van de insecten wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen Haba ja brieven krijgen we hier van ziekenhuis zelfs rekeningen en bankafschriften krijgen we niet eens meer. Maar ja tis de toekomst straks moet je verjaardag kaarten ook nog zelf brengen.
    Kom je een fijne weekend wensen πŸ‘ groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik las dat de bijen- en vlindertelling dit jaar dramatische cijfers lieten zien. En in de lucht zie je vaak geen een vogel meer. Gelukkig nog een berg mussen en zo hier in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. We hebben er ook eentje hangen, maar zie daar nooit wat beweging in ;)
    Kleindochter (12) had die gemaakt :)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedemorgen Haba dus jij heb ook een leuke dag gehad . Zoals je weet ik zal nooit met alleen dagcrΓ¨me naar buiten gaanπŸ˜²πŸ€­πŸ˜‚ nee ik heb niks gekocht was ook geen tijd voor zoveel gezien nou Jesslyn πŸ’• heeft wel haar 2 de paar sneakers. Nu rustige zondag maar je weet maar nooit hahahah πŸ˜‚ fijne zondag 🍳🍞 groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goedemorgen Haba ja rustige zondag. En na eindelijk weer eens een goede nacht,weer een rustige maandag genn plannen.
    Dus ik zeg fijne maandag πŸ‘πŸ‘ groetjes van mij πŸ™‹

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goedemorgen Haba
    Het is hier nog aan de frisse kant
    Maar dat is niet erg
    Wens je een hele fijne nieuwe week
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Serviesjes

Jammer toch. . .

Zou dat nog bestaan?