Serviesjes

Toen ik gisteren iets zocht , kwam ik ook op de zolderkamer, en in de kast daar kwam ik dit tegen, mijn speelgoedserviesje . Het was toen ook alleen met deze onderdelen, slechts één bordje, een juskom, een schaal met deksel, een platte schaal en ik heb nooit begrepen waar dat vierkante bakje voor diende, dat doet er ook niet toe ik heb er veel mee gespeeld. En er hoorde echt niets anders meer bij, wanneer ik het zo zie denk ik dat je er eventueel nog meer onderdelen bij kon kopen, maar dat is dus nooit gebeurd. Wel weet ik dat ik er altijd heel voorzichtig mee gespeeld heb zodat er niets kon breken. Mooi dat het nog na al die jaren in mijn bezit is.


Ook zag ik nog een doos staan waar mijn kleine theeserviesje in zit, ik denk dat ik dat ook nog wel eens op de foto zal zetten, maar dan moet ik het eerst eens afwassen en neerzetten. Ik zag wel dat daar alleen het dekseltje van het suikerpotje verdwenen is. Misschien zit dat nog onder in de doos. Op het eerste gezicht zie ik dat er een theepot, een melkkannetje, een suikerpotje (zonder deksel dus) en drie kopjes met schoteltjes in zitten. Kortom er is weer een stuk jeugdsentiment tevoorschijn gekomen. Ik zet ze er even bij.

                          


                  


Het lijkt op de foto erg geel geworden, maar aan de theepot hierboven kun je de kleur beter zien. Het dekseltje van het suikerpotje zat inderdaad nog in de doos.

Reacties

  1. ja gaafffffffffff ik heb t mijne ook nog , althans tot voor kort, toen man met de stofzuiger te rigoreus door de woonkamer maaide ... nu heb ik nog een paar deeltjes... ik zoek dus al weer een hele tijd op marktplaats en rommelmarkten, kringlopen etc naar aanvulling

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn tante zei altijd :"Mannen zijn soms net mensen, maar lang niet altijd"

      Verwijderen
  2. Fijn dat je dit nog hebt, het roept vast mooie herinneringen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk dat je dat hebt! Bij ons gingen dat soort spulletjes van het ene op andere zusje over.. of we speelden er samen mee, dan heb je meer kans dat er eens iets sneuvelt denk ik. ;-) Ik heb er in ieder geval helemaal niks meer van.. maar ik heb nog wél foto's waarop m'n zusjes en ik zitten te 'theedrinken' in de tuin.. ook leuk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou nee, wij hadden ieder ons eigen speelgoed en dat heeft mijn moeder voor ons bewaard, zodat ik nu verschillende dingen van vroeger nog steeds heb.

      Verwijderen
  4. Leuk dat je dat nog hebt. Ik heb niets meer van die tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo, daar ben je goed zuinig op geweest zeg. Ik heb nog wel wat speelgoed van mezelf, maar dat ligt nu wel al jaren bij Y op de slaapkamer. Niet dat hij er nu nog meer speelt.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha die Haba
    dat heeft de tijd goed doorstaan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba ooo wat gaaf dat je dat kan allemaal nog heb . Ik weet uiteraard dat ik dat ookmhqd,al denk ik zou het plastic zijn geweest of ben ik in de war do van Ilse . Dus ik wel van steen had. Maar nee ik heb ze niet meer bij mij weer ik ik het door gegeven had aan buurmeisje haar ouders had niet veel geld en ze was doof . Toen heb ik heel veel gegeven poppen wagen en service. Maar goed wat ziet het gezellig uit teaservise.
    Goed is maandag nieuwe week en jij gaat zwemmen 🏊 fijne maandag 👍 groetjes van mij 🙋😘
    En bedankt voor jeugdsentiment

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Haba
    Wat leuk dat je dit nog allemaal hebt
    Misschien was dat vierkante bakje voor de boter?
    Wens je een hele fijne nieuwe week
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben altijd jaloers op mensen die dingen goed bewaarden, zelf heb ik wel de herinneringen
    Had een theepot en kopjes en schoteltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze serviezen ziet nog goed uit. Wat leuk dat je op de zolder terug weer ziet. Dat je ook nog hebt. Ik helemaal geen dingen van vroeger. Oja wel aparte doosje van ma. Heel oudje. (slakken komt door de vele regen. Daar houden zo van. Er is ook meer te zien. Dan vreten planten op. Echt zonde. )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeugdsentiment, zeg wel...! Mooi hé, zo'n herinneringen 'vinden'!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen Haba hoop vandaag iets minder gaat regenen maar goed pet mee. Moet naar fysiotherapie en markt. Ja van de bakken werkt ook zo hierni staan ze in andere straat wij hebben inminze straat geen stoep. Goed is dinsdag een hopelijke een wat drogere dag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk speels serviesje! Speelt je kleinkind ermee of is dat niet in tegenwoordig?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen Haba ja droog over de markt gisteren ik heb nooit paraplu ☔ mee maar mijn pet ik heb altijd ruzie met een plu. Vandaag klein ommetje fietsen op een droge moment. Fijne middag met Laura fijne woensdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Haba ja had eentje in pot staan maar die zag er niet zo mooi meer uit. Dus nieuwe had ook voorheen in de grond staan maar jijij worden ze altijd erg lelijk. Ja vind ze ook altijd heerlijk geuren ik hou ervan. Hoe was bij Laura heb je haar nog gezien. Fijne middaget Aiva en fijne donderdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wie bewaart heeft zelfs nog jeugdherinneringen ergens en het is heel mooi dat jij alles nog hebt. Ik had ooit een serviesje maar waar dat is gebleven is mij een raadsel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi dat je dergelijke herinneringen kan boven toveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fantastisch dat je dit hebt bewaard. Het ziet er allemaal heel netjes uit. Als kind heb je er heel voorzichtig mee gespeeld. Natuurlijk heb je er warme herinneringen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goedemorgen Haba vrijdag botpil en Boodschappen dag hier. Verder misschien stadj in even kijken voor leuke panty. Ik zeg fijne vrijdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goedemorgen Haba
    Kom je een heel fijn weekend wensen
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goedemorgen Haba kom je een fijne zaterdag wensen hopelijk met meer zonnetje ☀️ Groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)