Oud poesiealbum

 Zelf heb ik ook nog een poesiealbum van vroeger, ik geloof dat die tegenwoordig zijn vervangen door vriendschapsboekjes , maar ik heb zelfs een heel oud album in mijn bezit van een oudtante . Hier een bladzijde er uit. Heel plechtig een versje dat haar broer aan 'mijne Zuster' schreef met inkt (en ik vermoed een soort van kroontjespen) in het begin van de vorige eeuw. Dat zijn van die zaken die ik heel goed bewaar . Die tante Lotje zoals ze door ons werd genoemd want oudtante zei je niet, kwam toen ik klein was nog wel eens logeren. Ik heb haar alleen als oude dame gekend en ik weet ook niet hoe haar album bij mijn moeder is beland, maar via haar heb ik het nu in mijn bezit en ik ben er blij mee, het is een stuk familiegeschiedenis .




Reacties

  1. Dat typische geschrift uit die tijd πŸ˜€. En met pen die je in een inktpot dopt. Mooie herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, zoiets doe je nooit weg nee, zou ik ook nooit doen. Ik heb het dagboek van m'n vader waar ie in schreef toen ie verkering kreeg met m'n moeder, maar dan wΓ©l digitaal.. m'n broer heeft dat ingescand. ZΓ³ mooi om te lezen, die ontluikende liefde tussen je eigen ouders. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze poesiealbums zijn al oud maar dit is wel heel oud ;)
    Wat leuk dat het bewaard is gebleven en dat schrift...prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is echt heel waardevol wat je hebt en ook gewis wel een mooie herinnering. Schrijven met een inktpen is ook heel nostalgisch daarbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heeft inderdaad de tand des tijds goed doorstaan. En heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en prachtig handschrift, dat is tegenwoordig meestal wel anders. Mooi bewaren dit.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba wat enige,gaaf zeg ik heb niet eens de mijne meer. Weet wel ik had die van Ilse hee goed bewaard
    Maar jij heb nog van je oud tante. Wouw Als je volwassen bent is best iets heel bijzonder denk ik . Goed ik zeg fijne woensdag als ik boven je vlieg zwaai ik πŸ˜‚πŸ™‹πŸ™‹πŸ™‹ fijne woensdag groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het handschrift keurig net in lange schreven. Natuurlijk met kroontjespen. Prachtig, hoor! Voor altijd een herinnering aan tante Lotje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Haba nee iat om die tijd jij bericht plaatste nog niet eens in vliegtuig. Kwam te laat aan dus vertrokken 20 min later maat gek genoeg 5 min later aan.
    Was goede vlucht. Vandaag in de ochtend gaan we City in ontmoet ik Pat voor lunch. Dus word weer gezellige dag. Fijne middag met Aiva groetjes van mij uit UK πŸ™‹πŸ‘πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Haba gisteren goed getroffen met weer gezellig dag gehad. Maar kan je zien op blog ook loop je fotoblog achter🀭. Vandaag en ook nog leuke avond in geschiet. Fijne vrijdag groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba
    Ik heb hem ook nog
    Maar waar weet ik even niet
    Zal zo eens gaan zoeken
    Ik weet dat ik hem nog heb
    Fijne Koningsdag
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen Haba wat hadden we weer een geweldige avond gehad zeg. Heb een blog van. Vandaag gaan we naar Sollihul city centre. Sue heeft wat nodig . Einde van de middag nette kleren aan en taxi brengt ons naar Sabhar restaurant waar ik zo beetje 20 andere familieleden zal zien hoe gaaf vele heb ik jaren niet gezien veel zijn achter achter nichten en neven. Dus word weer genieten. Fijne zaterdag groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt mooi om dit te bewaren, het is echt goud waard in emotionele zin. Ik had de poeziealbum van mijn moeder in bezit, die heb ik aan mijn zus gegeven toen mijn moeder is overleden. Zij had meer met onze moeder dan ik. Groetjes, Geesje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij