Pasen

 Even in mijn kindertijd duiken, door de buurtvereniging waar mijn ouders ook lid van waren, werden er eieren verstopt in de wijk. Dat waren geen echte eieren maar ik denk een soort stenen eitjes. Plastic was er in die tijd nog niet zoveel. Al die eieren waren groen, maar eentje was er goud. Voor de groene eieren kreeg je een gewoon chocolade ei wanneer je die inleverde. Maar dat ene gouden ei, tja dat leverde een geweldig mooi ei op zo eentje zag je wel eens bij de banketbakker in de etalage staan.  Daar zaten ook gele kuikentjes op en soms een trapje naar een deurtje in het ei.  In dat open deurtje zat dan een heel mooi kuikentje niet zo'n gewone. Maar dat ei heb ik nooit gevonden en ik kende ook geen kinderen die het wel hadden gevonden




Thuis mochten we wel gewone eieren beschilderen en mijn moeder kookte ook eieren in water 
dat kleurstof bevatte en dat leverde dan ook gekleurde eitjes op
Fijne Paasdagen 

Reacties

  1. Mooie tekening over Pasen en leuk dat Gouden Ei. Fijn dat je een verzameling kon maken door te schilderen .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Haba ja mijn moeder kookte wat eieren maar verstoppen weet ik niet meer . Mijn broer en ik kleurde toen we klein waren later ja via water koken kregen ze alle kleuren. Ook met Ilse en Bjorn kookte ik savonds eieren verfde ze en vroeg in de ochtend verstopte ze ik in de tuin. . Goh was eerste oude tijd 3 uur wakker en later nieuwe tijd 8 uur was even vergeten schrok me een hoedje hahahaha 🤭 fijne Paaszondag 🥚🥚🥚🥚🥚🐣🐤🐥🐔

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne herinneringen hoor, mooie dagen gewenst Haba.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf vond ik het een feest om met de kleinkinderen van pa en ma eieren te verstoppen en zoeken met de kleintjes. We hadden wel een heel grote tuin dus dat was een vullende bezigheid ;)
    Nu doen we het met de kleinkinderen van onszelf ;)
    Fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was een gedoe vroeger, eieren verven. De hele keuken werd door de verfstoffen gekleurd. en verschillende pannen met de diverse kleuren. Zelfs door de schil heen werden de eieren gekleurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha die Haba
    zal bij ons in de speeltuin toen ook wel zijn geweest , ik heb er geen herinnering van

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knappe tekening! Ik hou van jouw stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze tekening heb ik niet zelf gemaakt, ik weet ook niet wie het wel tekende, anders zou ik het erbij hebben gezet.

      Verwijderen
  8. Goedemorgen Haba heel veel plezier bij je zoon . Ik ga over hmeen uurtje Jesslyn ophalen doeiiiii fijne 2 de paasdag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goeiemorgen Haba, Bij ons werd er bar weinig aan Pasen gedaan. Mijn zus probeert het nu wel op te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk toch altijd, die jeugdherinneringen aan zulke 'hoogtijdagen'.. en iedereen deed het weer anders, zowel de ouders als de middenstand hehe. Ik heb trouwens verhalen gehoord over die superdeluxe eieren bij Jamin. Het buurthuis waar ik werkte als peuterleidster, dat stond tegenover de oude Jaminfabriek in Crooswijk.. en alle oudere vrouwen die in dat buurthuis rondliepen hadden daar ooit gewerkt. Over die eieren vertelden ze , dat ze als ze stiekem rookten onder werktijd en de cheffin kwam eraan, dan drukten ze hun peuken uit in zo'n half ei en daarna maakten ze het gauw af met gekleurd papier en eitjes en strikken en zo. Dus wees maar blij dat je zó'n ei nooit gewonnen hebt..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk ook haast dat die er niet was, maar het klinkt wel mooi om zo de kinderen aan het zoeken te krijgen.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen Haba weer back to normal was heel gezellig gisteren met Jesslyn hier. Nu ben ik. blij dat ik naar fysio kan. Zo laat van mijn lies. Iegen me heen en weer maar pufff . Goed fijne dinsdag. Groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij