Weer thuis

Het was genieten in Ierland, maar nu ik weer thuis ben lijkt het net of ik niet ben weggeweest. Maar dat heb je vaak na een vakantie vind ik. We hebben zoveel gezien en ik ben vergeten om gelijk op te schrijven waar wat was. Maar hier wel een stel foto's ik kan jullie het land echt aanraden, mooie natuur en bijzonder vriendelijke en behulpzame mensen. In de vertrekhal in Brussel werd je ontvangen met pianoklanken.

                                                     




Hier wat foto's van het Trinity College in Dublin.  De studenten liepen nooit door de poort wanneer ze met examens zaten, want de legende zei dat je dan zou zakken , dus dan neem je het zekere voor het onzekere natuurlijk




Mooie oude bibliotheek , als voormalig bibliothecaresse vond ik dit natuurlijk extra mooi









Van  de     Book of Kells Experience | Trinity College Dublin  heb ik een video gemaakt, maar die krijg ik niet mooi in dit log. Maar wanneer jullie ooit naar Ierland gaan moet je zeker de tijd nemen om dit college te bezoeken, het is de moeite waard.



Dit eten was niet altijd naar mijn smaak, maar ach eigen schuld want ik zocht steeds dingen uit die ik niet kende en dan kan het ook wel eens een keer tegen vallen. Maar bij het ontbijt nam ik echt geen vette worstjes +gebakken spek +gebakken ei + ook nog bonen gelukkig was er ook gewoon geroosterd brood met plakjes kaas en eventueel zelfs nutella, al had ik liever marmelade gekregen dat zag ik niet staan dus ik heb me maar bij de kaas gehouden.                                                                                                       



Het bed was in ieder geval wel lekker , de overnachting die we in Brussel hadden geboekt voor ons vertrek was een stuk minder, daar bestond de bedbodem uit een houten plank. Nu heb ik nooit moeite met slapen , maar mijn dochter had nauwelijks een oog dicht gedaan op die houten planken.   Ik heb nog een hoop foto's, maar nog niet alles uitgezocht, dus voorlopig laat ik het hierbij, nog eentje dan van een wandeling langs de kust. Nu was dit een tegenlicht en daardoor lijkt het op de foto wel heel  erg donker maar dat viel 100% mee, het heeft 's nachts wel geregend maar overdag hebben we geen regen gehad en wel af en toe de zon gezien (al was dat niet erg vaak) Maar dat weet je van tevoren wanneer je naar Ierland reist in februari, we hebben een heel leuke week gehad en veel interessante dingen gezien.                                                                                                                         



           



Reacties

  1. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad en de fotos zijn ook heel erg mooi. Wens je voor nu ook gezellige dagen toe met kleine geniet momentjes daarbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk een weekje met je familie op pad.
    Ja dat is genieten in een mooi land.
    En och die hollanders willen alleen maar kaas haha
    Fijn dat je zo genoten hebt
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Ierland! m'n zus en zwager waren daar ook pas, dus ik weet dat het er mooi is. Kun je hier op jouw fotootjes ook goed zien. Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naar Ierland had ik ook nog wel eens willen gaan. Toch nog maar eens overwegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemiddag Haba
    Fijn dat jullie zo hebben genoten
    Ierland lijkt mij ook een heel mooi land
    Prachtig die laatste foto
    Nu nog even nagenieten van alle indrukken
    Wens je een heel fijn weekend
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. welkom terug, fijn te zien dat je zo genoten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedeavond ookwouw gesprek over English breakfast ga ik 🤤 kwijlen. Ik hou ervan mijn pa maakte het elke zondag 🍳. Maar ik weet je eet ook geen vlees. Vreemd geen marmelade ,🤔. Ja ik hoor ban iedereen j
    Die ik je die maar Ierland is geweest hoe super mooi is . Ja wat ik Ei Ierland.e. Schotland zijn nog steeds wensen van mij.
    De fotos geweldig 👌 nu lekker even bijkomen en nagenietend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schotland en Wales heb ik nog met mijn man bezocht

      Verwijderen
  8. Ik was er nog niet, maar hoop er wel ooit eens te komen. Het is er heel groen, veel water, mooie steden. Fijn dat jullie samen zo genoten hebben en de foto's zullen de herinneringen tastbaar houden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Haba je was vroeg uit de veren zeg. Ik kijk weer naar je foto' s en denk echt moet eens zo reis maken. . Fantastisch mooi land . Ook Schotland zo ik graag willen doen. Heb alleen the Midlands and Wales bezocht. O ja en Nord England. Geniet nog lekker na . Ik maak zo a English breakfast

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thuis is toch altijd weer fijn vind ik. Ik was even vergeten dat je op reis ging, maar nu je gister op mijn blog zei dat je weer thuis was herinnerde ik het weer.
    Fijn dat je het zo goed had.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haba gewoon bacon and eggs maar zo'n volop ja hoor heerlijk maar danoet ik de echte sausages hebben en de betere bacon enz🤔🥴😋

    BeantwoordenVerwijderen
  12. fijn te lezen dat je het naar de zin hebt gehad
    er is veel moois te zien laat je ons wel zien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Ierland. Ken enkel Dublin en oa het Trinity College. Hoop dat je een fijnexreis had en we nog iets te zien krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig Haba! Ierland, ja dat is prachtig. Ook wel de gebouwen :) Die bibliotheek hè.
    De nacht kan zijn tegengevallen in Brussel, maar toch... ook dat is prachtig! Ik ben er ook op doorreis één nacht geweest, helemaal super.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wahw...! Wat een vakantie!!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij