Molly Malone

 Nu weet ik niet meer wanneer ik dit liedje heb geleerd, was het op de muziekschool of was het met de Engelse les op de HBS, geen flauw idee eigenlijk. Maar ik heb haar nu wel gezien ze staat als beeld in Dublin met haar kar waarmee ze de vis en schelpdieren verkocht. Het verhaal gaat dat wanneer je over haar borsten strijkt dat je dan geluk krijgt. Als je het beeld ziet zie je ook dat de borsten heel erg glimmend zijn vergeleken bij de rest van het beeld. Ik had zelf ook een foto van het beeld genomen, maar doordat veel mensen eromheen stonden was het een minder mooie foto. Deze heb ik dus maar van het www geplukt. De tekst heb ik er ook maar bijgezet, want ik weet niet of men dat liedje tegenwoordig nog op school of elders te horen krijgt.











Reacties

  1. ha die Haba
    dus jij was ff vis kopen in Dublin :)
    je kan goed zien dat er veel is gewreven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar voor een beetje geluk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eenheel bekend liedje dat door vele shantykoren gezongen worden.. dus als je de Wereldhavendagen of Dordt in Stoom vaak bezocht heb zoals ik, dan heb je dat liedje op z'n minst wel een keertje voorbij horen komen.
    Jammer dat je je eigen foto niet plaatste hoor.. mensen erop of niet, van eigen hand is toch altijd het leukste.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi beeld.
    Het lied ken ik niet.

    Fijne week alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Haba ik heb nummer opgezocht,mijzelf kennen vergeet ik nummers en namen. Maar jazeker vaak gehoord mijn oudste nicht Myra was ooit met een Ier getrouwd die zong het regelmatig. En ja de band kennik ook van naam en heb volgens mij ergens cd van ze. Ja echt Pub liederen . Want daar word vaak liedjes geschreven ngen en hebben violen mee,enz. Dat prachtige beeld ken ik. Uiteraard niet maar hahahah je ziet wel vele even stoppen om te wrijven 🀣🀣
    Ik zeg fijne maandag πŸ‘ groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor een beetje geluk kun je het wel doen, maar ik had er nog nooit van gehoord. Maar voelen mannen zich sowieso al niet gelukkiger als ze dat in het echt elke dag even mogen doen.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik wat geluk nodig heb zal ik er eens aan denken. Kan geen kwaad :) Het liedje ken ik niet. Ik vind het verhaal om haar heen wel inspireren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het versje kende ik niet, maar het beeld vind ik schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto heb je gemaakt. Ik heb deze nooit van gehoord. Je had echt leuk gehad op vakantie. Helaas ken ik geen Engels lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de uitleg. Het is goed aangekomen. Wat erg dat Molly M is gestorven. Ze was toen altijd met de kar door de straat met de kar ze roepen altijd kokkel en mossel. Daarom staat daar kunstbeeld geplaatst. Toen was wel jong gestorven. Best heftig! Nogal bedankt voor mailtje.

      Verwijderen
  10. Beide waren me onbekend, maar nu niet meer dus ;)
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Molly Malone heeft dat standbeeld dubbel verdiend (-: Het liedje en bijpassend verhaal ken ik niet maar dat heb jij veranderd. Je. Bent. In. Dublin. Geweest! Wat een feest, Haba.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik geloof dat ik niet over dat geluk gewreven heb, vandaar…

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen Haba gisteravond heerlijk via Spotify naar eerst Ierse muziek geluisterd en ook naar Schotse muziek. Heerlijk . O je had gisteren nog lekker 🏊🏊 .Ik laat straks mijn nek weereeens onder handen handen nemen. Daarna de markt over. Fijne dinsdag πŸ‘ groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜
    Ps jij bedankt heb weer aan mooie muziek gedachtπŸ˜˜πŸ‘

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen Haba
    Komt me vaag bekend voor
    Heb gegoogled maar ken het toch niet
    Leuk verhaal van die borsten
    Fijne nieuwe week
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O ja, dat liedje is hartstikke oud maar wordt nog gezongen, ik ken het zeker. Het is niet echt een ingewikkeld verhaal he, dat wordt verteld! Wist niet dat ze een beeld had gekregen; maar dat gun je iedereen dus waarom niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ken het lied, maar zingen..., da's iets anders...!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb het liedje even opgezocht op youtube, ik hoop dat het lukt het hier te plaatsen (en hoop dat je dat goed vindt Haba!): https://www.youtube.com/watch?v=ocxyqLfHFqk

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij