Januari 1963

 Leek het maar zo dat er vroeger echt winterse winters waren? Ik weet dat het hier aan de kust niet zo vaak sneeuwt, maar deze foto is ook gewoon in zeeland gemaakt.  Ik vond een 'ouderwetse' sneeuwpop niet leuk om te maken, dus heb ik destijds een sneeuwpoes gemaakt. Dat was in de winter van 1963 er lag toen een behoorlijk pak sneeuw. Zelf zit ik niet zo op sneeuw te wachten, maar voor de kinderen zou het wel leuk zijn lijkt me. Lekker met de slee van het dijkje af of leren schaatsen op een bevroren kreek volgens mij is het al een tijd geleden dat we echt winterse winters hadden. Ja zo af en toe even een sneeuwbui maar een dik pak sneeuw zoals toen is er de laatste jaren hier niet geweest.


Nu zie ik de ongemakken er wel van in, maar ik zou de kinderen wel een 'kerstvakantie in de sneeuw' gunnen, maar ik heb er natuurlijk niets over te beslissen. Trouwens veel mensen gaan tegenwoordig wel op wintersportvakantie. Maar dat is ook niet voor iedereen weggelegd.  Mij zal je er ook niet zien, ik kan er niets gaan doen, door evenwichtsstoornis heb ik al problemen gehad om te leren schaatsen dus ik ga liever in de zomer op pad.  Trouwens ik ga in februari met mijn dochter een weekje weg. Maar dat is nog even wachten dus. Allemaal een fijne donderdag gewenst.

Reacties

  1. Ik vind alles in ieder geval beter dat die voortdurende regen. En witers met sneeuw kan ik me ook nog goed herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De winter van 1963 was bar en boos, ik woonde toen in Leeuwarden, en zal het nooit vergeten.
    Ik ben totaal geen liefhebber van sneeuw en ijs hoor.
    Een weekje weg, iets om naartoe te leven hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Winter was vroeger veel erger. Ik wil wel sneeuw zien. Ik ben regen echt zat. Vroeger gingen veel schaatsen. Maar nooit foto gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, dat is nou die vermaledijde klimaatverandering hè.. nu is het al jaren zacht tijdens de winter.. maar het zou zomaar eens heel erg hard kunnen gaan vriezen.. je weet het niet meer. In 2008-09-10 hebben we trouwens ook nog best veel sneeuw gehad.. dat is nog niet zó lang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha die Haba
    ik was een enorm winter liefhebber , ondanks dat het op schophol extra werk gaf
    maar schaatsen is me met de paplepel ingegeven en in de jaren '70 heb ik in Canada het skiën ontdekt
    en nu , beetje sneeuw op de hei maakt me nog blij , maar verder , nee dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Haba ik kan me nog 2 o nee 3 jaar geleden herrinerren hier pak sneeuw lag en ook werd er geschaatst niet zolang als mijn kindertijd. We hoefde ook niet eens naar werk toen 3 jaar terug. Nou was het in corona tijd . Maar met auto kon ik niet eens de straat uit .
    Ilse Bjorn en Jaap hebben nog toen ze klein waren jaar of 10
    Vaak tochten geschaatst dat week ik wel . Men zegt dat het na weekend kouder word . Misschien toch winter. We zullen het beleven heerlijk droog vriesweer met zonnetje,🌞🌞 erbij daar hou ik wel van.
    Goed zwemse 🏊 en fijne vrijdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba
    Nee zulke winters hebben we niet meer
    Zou het ook niet willen
    Maar er komt wel wat winters weer aan
    Alles beter dan deze regen
    Al moet ik er niet denken dat we hier net zulke toestanden krijgen als in Zweden
    Wens je een heel fijn weekend
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De sneeuwpoes is prachtig. Hij lijkt ook echt op een poes. Ik vind het knap gemaakt. Ik vind sneeuw leuk maar het maakt me bezorgd als man en kinderen er door naar werk en school moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja als je wat anders wil maak je geen pop maar een poes haha
    Ja voor de kinderen is de sneeuw en ijsbaan wel een stuk wat hoort bij nederlandse winters.
    Gelukkig weten ze wel wat sneeuw is ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Haba zo vroeg uit de veren Ilse en Jesslyn komen. 9 uur dus mijn dag kan niet stuk.
    Hoop je ook een leuke zaterdag heb . Ik zeg fijne zaterdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk die sneeuwpoes! Het lijkt behoorlijk volgens mij.
    Ja, in de zestiger jaren hadden we een paar keer goede winters. Ik herinner me ook nog een pak sneeuw waar ik in wegzonk... maar toen was ik misschien 9 hoor. Maar het was mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij