De wilgen. . .

. . . zijn weer geknot dus staan ze er nu kaal bij. Als kind dacht ik dan altijd dat er oorlog was geweest. Waarom weet ik niet, want ik ben na de oorlog geboren hoe ik als kind die knotwilgen met oorlog verbond zou ik niet weten. En in die tijd was de tv er nog niet massaal dus van tv kan ik het ook niet hebben opgepikt. Wij kregen thuis pas een tv toen ik twaalf jaar was, daarvoor konden we soms als kinderen bij een buurman op woensdag tv gaan kijken. Daar zat dan een heel rijtje kinderen op de grond zich aan de tv te vergapen :)

 


Reacties

  1. Ben net terug van de Rhoonse Griendentocht.. maar daar waren een hoop wilgen nog niet geknot hoor!
    Je kunt als kind vreemde associaties maken.. maar die bomen lijken ook wel een beetje kapotgeschoten zo.. misschien dÑÑrom. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze mooi hè die knotwilgen...
    Ha wij moesten een dubbeltje betalen als we op woensdag of zaterdag mee wilden kijken.
    Er stond iedere week een andere spaarpot ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij kregen ook pas laat een TV. Wij gingen iedere vrijdag bij familie TV kijken. Ik vind het iedere keer weer heel apart, die geknotte wilgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thuis was tv er ook pas later.
    Vroeg geknot!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Haba ja krijg ook gelijk herrinering wij hadden tv toen ik 4 was dat was 1960 . En toen ik jaar of 6 was kwamen kinderen uit de straat woensdag middag kijken . Mijn pa kwam thuis en struikelde altijd als hij achterdeur binnen kwam over wat kinderschoenen 🀭. Ook hadden wij al een koelkast door verhalen kreeg ik de indruk ook niet iedereen had. Maar omdat mijn ma geen borstvoeding hader mij en 1961i mijn broertje werd geboren kocht mijn pa meteen 1 . Ach ja weer leuke herrinering en
    Kom je een fijne zondag wensen 🍞🍳 groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Haba kon na lang verhaal niet verzenden. Dus.
    Ja wij hadden toen we in Purmerend in 1959 kwamen wonen klein tvtje. Elke woensdagiddag struikelde mijn vaker over kinderachoentjes als hij na werk via achterdeur binnen kwam. Hij ging altijd op de brommer naar zijn werk. Ook hadden wij een koelkast in 1961 toen mijn broertje werd geboren ,die had mijn pa meteen gekocht toen mijn man zwanger was met mij hadd ze geen borstvoeding vandaar. Leuk je verhaal Haba komt ook bij meteen weer herrinering op. Kom je een fijne zondag 🍳🍞 wensen groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier hebben ze ook al enige wilgen geknot en ook in natuurgebied Avelingen zijn ze bezig geweest. altijd vanaf de dijk weer zo een vreemd gezicht. De oude treurwilg hier hebben ze nog niet gedaan maar ook zijn kappers beurt komt er vast snel aan. En vroeger hadden we geen tv en deden spelletjes in avond wat ook altijd heel gezellig was. Wellicht is dat de reden dat ik nog steeds zelf weinig tv kijkt. Wens je gezellige dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moet nog 2 wilgen doen en denk dat ik misschien vandaag al aan de slag ga. Het wordt tenslotte mooi weer denk ik. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wilgen boom. Hebben wij ook achter gezien. Maar nog te geweest. Ik denk ook wel gesnoeid hebben gedaan. Als weer lente word dan gaat weer groeien. Mooi gezicht dan. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Haba weet nog niet wat ik ga doen ben lange nog niet fit,door die droge hoest. Jaap hoef geen rijles meer , volgende week woensdag breng ik hem naar Alkmaar voor afrijden. Denk eens goed huisvlijt doe. Zwemse 🏊fijne maandag πŸ‘ groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij