Hij staat er weer. . .

. . . de kerstboom. een paar jaar geleden heb ik een nepper gekocht, ik ben toch maar alleen dus zo heb ik toch wat kerstsfeer in huis. Toen de kinderen klein waren, had ik ook echte kaarsjes in de boom. Wel stond er wanneer de kaarsjes brandden een emmer water met een spons naast de boom. Handig is wel dat je geen naalden meer vindt met Pasen of nog langer. Die zaten vrij lang nog in het kleed , maar ach zo'n ramp was het nu ook niet. Voor de foto heb al de lichtjes aangedaan, meestal doe ik dat pas in de avond. Het wol-engeltje dat ik ooit heb geknoopt van kamband (= ongesponnen schapenwol maar in een in de vorm van een band)  hangt weer aan de top. Ik heb die in serie gemaakt jaren geleden om op een bazaar van de kinderen hun school te laten verkopen . En mijn familie heb ik er ook van voorzien. Ik weet niet hoeveel engeltjes er nog steeds rondhangen , maar dat is geen probleem natuurlijk. Ik weet wel dat een collega van mij het engeltje nog ieder jaar tevoorschijn haalde. Maar die collega zie ik ook niet meer vaak dus. . . misschien is zijn engel gesneuveld in de loop der jaren.



Reacties

  1. mooi hoor... hier gen boom, iet handig met weinig ruimte en veel zwiepende staarten en ondeugende 4 voeters

    Mooi die engel ook....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha die Haba
    mooi boompje hoor , veel kerstplezier en mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo wouw gezellig al zou ik alleen zijn ๐ŸŒฒ optuigen altijd nu kan het niet ivm bed en rolstoel in huiskamer. Maar de schouw Olziet ook gezellig uit. Maar voor half British woman wel gemis die ๐ŸŒฒ wij zijn 1 ste kersdag thuis met Jesslyn we passen op. Tweede gaan we brunchen bij Ilse ook Bjorn. En Bjorn gaat bij ons avond eten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig boompje! Als het geen nepper was zou je 'm nu ook nog niet neerzetten lijkt me.. ik zet de mijne pas volgend weekend hoor, anders is ie kaal met kerst hahah! Valt eigenlijk ook wel mee hoor.. die nordmannen vallen nauwelijks nog uit.. pas met het aftuigen valt er weleens wat uit.. maar dan haal ik het kleed natuurlijk even opzij! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Haba was reuze gezellig bij vrienden gisteren. Ook voor Jaap even er tussen uit . Vandaag heeft hij rijles in speciaal auto met bediening aan stuur. En dat is bij Helliomare dus rolstoel taxi komt hem vroeg ophalen. En vanmiddag ga ik weer naar Jesslyn of men belt op van gaat zo goed ze blijft tot haar mama haar komt ophalen. Ik zeg ๐ŸŠ๐ŸŠ๐ŸŠZwemse fijne maandag ๐Ÿ‘ groetjes van mij ๐Ÿ™‹๐Ÿ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Haba
    Gezellig weer Haba
    Wens je een hele fijne nieuwe week
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een nepper is een duurzaam alternatief. Hier staat straks ook een nepper.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kerstboom heb je daar staan. Engel haren dat je nog hebt. Je had al zolang. Het staat goed in de woonkamer. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat er toch ook een beetje nostalgie in zo'n boom hangt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor, die emmer water naast de kerstboom kan ik mij van vroeger nog wel herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd gezellig een boom met kerst...al hebben wij altijd een echte
    Maar goed we worden ook ouder dus zien wel hoelang nog
    Wij hadden vroeger thuis echte kaarsjes in de boom en als de kleinkinderen kwamen mochten ze allemaal aan. Ook 1 x uitblazen...
    Die emmer water kan ik me niet herinneren.
    Groetjes en fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind de boom als geheel heel mooi hoor, nep of niet. En de engel is bijzonder. Tja we moeten wel wat gezelligheid en sfeer regelen hรจ, doe ik ook hier in huis. Ik zoek het dit jaar in wat extra engeltjes en andere beeldjes, vanmiddag de hele middag bezig geweest met inrichten. En dan verplaats ik alles weer in de loop van de weken.
    Over die kaarsjes vroeger, wij hadden die ook, prachtig! Niet alleen mooi en warme vlammetjes, maar je kreeg er ook mรฉรฉr kerstgeur door. Wij hadden er een emmer met zand naast staan.

    Bedankt voor je bezoekje! Geeft niks dat die muziek niet je ding is hoor. En dat de muziekles vroeger niet echt hielp, snap ik wel. Maar ik dacht zelf ook, ach het is mijn blogje en muziek is een grote passie. En misschien vond je het leuk om te weten hoe ik tot mijn keuzes kwam dit jaar en wat, in de tekst van deze liedjes, me aanspreekt. Hoef je niet te luisteren :)

    Afijn, hou vol, over een week of zo komt nog een Top2000-logje, en op kerstavond dan eindelijk het altijd spannende kerstverhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen Haba weet niet wat er aan de hand is maar kon moeilijk reageren bij iedereen. Goed fornuisje is ingepakt hahah
    Vandaag markt fijne dinsdag ๐Ÿ‘ groetjes van mij ๐Ÿ™‹๐Ÿ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wij hebben een nepboom van 26 jaar. Dat kreng valt uit als een tierelier maar blijft vol. De boom staat nog niet. Als we 'm neerzetten dan laat ik 'm staan tot volgende kerst (-: Drie zuchten, een vloek en een scheet en het is wรฉรฉr kerst. Het staat wel altijd heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij