Vruchten

 Omdat het een mooie zonnige dag was, ben ik even aan de wandel geweest, overal langs de kant van de weg zie je de vruchten aan de struiken hangen. Nog lang niet alle bramen waren al zo mooi rijp, maar de rijpe zijn meestal opgegeten door vogels of passanten. De rozebottels zijn ook mooi oranje tussen het groen en die besjes zijn niet geschikt voor mensen om te eten, misschien dat die slak ze wel nuttigt, ik zou het niet weten. Die moet dan nog wel een heel eind verder met zijn slakkengangetje dan zijn die besjes waarschijnlijk ook al weg.




Reacties

  1. ha die Haba
    ja dat zijn de schoonheden die je treft nu op wandel
    die slak zal zich wel te goed doen , maar alles mak an :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier zitten de bomen onder de bessen. Van mij mogen ze die snel opeten, voordat het op de grond terecht komt.

    Love As Always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rozenbottels gebruikte ik vroeger om wijn van te maken. Heerlijk. Meestal raakte deze wijn al op voordat die in de fles ging. Voor in de fles had ik meestal pruimenwijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie filosofieën zo bij de vruchtjes langs de weg! En ook hieronder bij de patronen op het strand :) Leuk. En ook heel leuk de uitslag van het ziekenhuis. Ga zo door hè :) Je bent zeer zeker veel te jong om er tussenuit te knijpen.

    Dankjewel voor je bezoek! En o Haba, je wilt niet weten hoeveel ik me wel niet heb gebogen over gedichten en andere teksten, zonder ze te doorgronden. Iemand anders vond ze mooi, dus die zal ze wel begrepen hebben denk je dan, dus waarom ik dan niet, en je houdt koppig vol... totdat het soms toch nog iets oplevert. Pffff.... Dus dank je wel voor je doorzetten. Ik denk wel dat het een positief soort ontoegankelijkheid is bij dit gedicht; zoiets als dat de vaagheid van de woorden en opbouw nodig zijn om de algehele beleving en het individuele gevoel van het moment, te combineren. Zoiets!

    Ik spreek je snel weer. En o ja, de herfst is super! Ik ga morgen (maandag dus) pompoenen kopen bij een kraampje langs de weg in de diepste binnenlanden van Twente, altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is daar echt de tijd voor nu.. plukken maar! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Haba ja dat zie ik hier niet zo waar ik loop. Vroeger wel dat had je lanen waar de peren en appels onde grond lagen. Was heerlijke weer ja gisteren en we kunnen. nog van genieten
    Fijne maandag 👍 groetjes van mij 🙋😘 en zwemse🏊🏊

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba
    Ja het was gisteren heerlijk wandelweer
    Wens je een hele mooie nieuwe week
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier hebben we ook veel vruchten. Van appels tot aardbeien, al zijn de laatste aardbeien nu wel echt op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Komen nog enkele mooie dagen aan om even te wandelen. En heb van de week al andere vruchten gevonden zoals de vruchten van de hazelnotenboom die hier staat. En wat kweepeertjes die ook altijd lekker zijn. Jij had ook mooie vruchten gezien en ik ga net als de slak nu aan deze week beginnen. Dus op het gemak. Gr Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bessen, bottels, vruchten, paddenstoelen...dat is de rijkdom van de herfst. Afgelopen week heb ik hazelnoten geraapt en hop geoogst. Ik voelde me rijk.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je foto's zijn prachtig, vroeger at ik bramen enz zo van de struiken af, nu durf ik dat niet meer, ben bang dat er wormpjes in zitten, dat heb ik ooit eens ergens gelezen. Geesje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De tijd van bramen plukken hebben we gehad en hoop dat de kinderen het nu met hun kinderen gaan doen. Al heb ik dat nog niet gehoord ;)
    Een goede start van de nieuwe week...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen Haba vandaag gaat Jaap naar de markt want als ik terug kom van fysio is Ilse bhirr om met mijn paar klussen te doen. Volgende week werkt ze . Dan gaan we samen Jesslyn ophalen. Alhoewel ik het alleen ga doen en haar in de maxicosi ga doen kijken of het lukt. Want de eerste paar weken gaat ze nog halve dagen. Dus mijn dag is gevuld. Zeg maar fijne dinsdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij