Spel

 Toen ik vier jaar oud was, werd ik opgenomen in het ziekenhuis met een blindedarmontsteking , ik had al een tijdje buikpijn, maar ik dacht dat het kwam door de kleuterschool. Daar wilde Keesje steeds bij mij op schoot zitten en daar kreeg ik volgens mij die buikpijn door.  Maar ja wij waren niet zo snel aan het klagen dus toen ik midden in de nacht echt met heel veel pijn wakker werd, bleek dat ik onmiddellijk geopereerd moest worden, dus bij de dokter in de auto gezet en naar het ziekenhuis gebracht waar ik met spoed werd geopereerd. In die tijd moest je wel ruim een week daar blijven en ouders mochten alleen tijdens de bezoekuren komen. Toen heb ik van mijn oudste zus en een vriendin van haar dit spel gekregen om met die 'knikkertjes' een mozaïek te maken. Ik heb dat spel nog steeds al zijn er waarschijnlijk in de loop der jaren wel wat knikkertjes kwijt geraakt.




                                    Tegenwoordig staat het in mijn kast met herinneringen.  

Reacties

  1. Wat een leuk spel zeg.. zuinig op zijn.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je dat nog hebt zeg! Lief van je zus en haar vriendin ook om je iets te geven, als afleiding. :-) Ken het 'spel' zelf niet.. alleen zoiets, met stekertjes aan die dopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Haba oooo wat jong al ik was toen 10 jaar . Maar eerst ging ze steeds fotos maken en voor zekerheid nou bij jou was het goh hoe noemen ze dat dat opspringen stond. Ik had bijna maand gelegen pufff en mijn broertje was toen jaar of 5 dus doe licht toen niet de afdeling op . Die zag ik einden van de gang achter glazen deur. Gog vreed eigenlijk hè 😱🤭. Je was verplicht spelletjes te doen die zij leuk vond( de zuster) daar dus Mikado werd het. Oooo wat had ik opgegeven moment hekel aan gekregen.aan dat spel. Maar wat jij daar heb is dat niet de voorloper van minniestek????. Goed hoe was bij Laura gisteren en vanmiddag naar Aiva fijne donderdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben de blinde darm met acht jaar kwijt geraakt. Met loeiende sirene naar het ziekenhuis en direct de operatietafel op. Fijne herinneringen heb ik er niet aan overgehouden. leuk spel overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei het was toen erg geweest met je. Wat leuk dat je dit nog hebt. Alleen wat balletjes kwijt. Echt ouderwets. IK heb dit nooit gezien. Misschien moet je Laura aan laten zien? Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mogge Haba
    nee daar had de school en Keesje geen schuld aan :)
    maar je bent snel geholpen en goed verwent vast en zeker
    en je hebt er een prachtig spel als herinnering aan

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O dat mosaïc spel had ik ook! Leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw geheugen verdient echt een prijs :) Ik heb mijn blindedarm nog steeds. Het schijnt hou ouder je wordt hoe sneller je erbij moet zijn als er iets mee is. Het zit bij ons trouwens niet in de familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach gut, wat zal je een pijn hebben gehad.
    Mooi dat je het spel nog hebt, dat roept herinneringen op hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo dat is geen fijne herinnering buikpijn pffttt
    Wat een leuk spel...zou nu nog kunnen met die mooie knikkers :)
    Groetjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen Haba jeetje die tijd zoruin 57 jaartjes geleden zit echt even in mijn kopie. De ziekenhuis die bestaat al heel wat jaren niet meer woon er ju vlakbij. Ilse is er ook geboren . Het is nu een stadhuis.
    Hoe was bij Aiva ??? Ja vanaf volgende week ga ik wat weken oppassen ook halve dagen. Maandag en woensdag. Voor ju fijne vrijdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat bijzonder ook dat de dokter je zelf naar het ziekenhuis bracht. Het spel ziet er prachtig nostalgisch uit. Ik houd daarvan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen Haba vandaag zo leuk om 2 uur zijn we bij Bjorn Ilse en Jesslyn ook we gaan daar eten hoe leuk is dat.
    Dus ons zaterdag kan niet stuk .
    Voor jou uiteraard wens ik je ook fijne zaterdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Haba
    Mijn blindedarm heb ik ook niet meer
    Ik was 7 als ik het me goed herinner
    Nare onderzoekjes van tevoren gehad
    Leuk dat je dat spel nog hebt
    Wens je een heel fijn weekend
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een kostbaar bezit Haba... mooie herinneringen om te koesteren (behalve dan die pijn en het van huis weg zijn)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik begrijp waarom je dit cadeau koestert. Het heeft je door je ziekenhuisperiode heen gesleept en is ook nog bijzonder om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij