Vlinder

 Toch heb ik het idee dat er deze zomer minder vlinders rondfladderen meestal zijn het trouwens Koolwitjes. Maar hier zat op mijn ribes nu eens een ander soort vlindertje. Ik ben helemaal niet thuis in de vlindersoorten, ik ken alleen maar Koolwitjes en Atalanta's  en dat terwijl er hier vast veel meer van die fladderaars rondvliegen . Dus wie de naam van deze vlinder weet, mag die neerzetten. O ja het schiet me te binnen dat ik ook nog het Icarus blauwtje ken maar dan houdt het wel op .



Reacties

  1. Het is een bont zandoogje. Het klopt er word steeds minder. Wel vreemd. Het moet juist meer zijn. Komt misschien door de weer omstandigheden. Mooie foto. Heb jij deze foto gemaakt? Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hij of zij zat op mijn ribes te zonnen of uit te rusten misschien.

      Verwijderen
    2. Wat mooi dat je kon foto maken. Prachtig!

      Verwijderen
  2. Denk dat je de dagpauwoog ook wel kent.. toch? die met die pauwenogen op de vleugels? Zie je ook veel hier in NL. Ik zie hier wel weer wat vlinders vliegen hoor, veel atalanta's en koolwitjes dit jaar.. in voorgaande jaren was het vaak distelvlinder of gehakkelde aurelia's.. of dus die dagpauwogen. Als ik in Zeeland wandelde zag ik ook vaak deze bonte zandoogjes en soms de bruine zandoogjes.. misschien dat dat zand on die naam wel met het strand te maken heeft hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had het ook niet geweten. Maar ik heb ook het idee dat er dit jaar veel minder vlinders zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Haba maand geleden ofzo zei iemand dat ook al enkik zei verhip ik zie ze ook. niet. En toen zag ik er paar witte. Maar.om eerlijk te zijn ik zie ze nu ook niet wat is er toch aan de hand,met mooi weer zie je weet niet hoe veel . Klopt wat je zegt.
    O ja over draagzak nee die hoef ik niet toenemen krijg ik enorm last van mijn nek.
    Goed jij gaat vandaag lekker 🏊ik ga vroeg boodschap doen. Fijne vrijdag πŸ‘ groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Haba
    Er zijn helemaal nog niet veel insecten vind ik
    Mooie foto heb je gemaakt
    Wens je een heel fijn weekend
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is diep bedroevend hoe weinig insecten eb vlinders en zo er rondvliegen. En als het je opvalt, vogels ook een stuk minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze heb ik ook nog niet gezien inderdaad. Ik zie hier wel citroenvlinders, admiraalvlinders en het koolwitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat een mooike
    Zou de naam ook niet weten maar las het in de reacties.
    Wel bijzonder om die in je tuin te zien, verder dan de dagpauwoog een atalanta...en koolwitje kom ik ook niet.
    Vorig jaar waren er veel in de tuin...nu nog maar een paar gezien.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik lees overal dat er minder vlinders zijn. Je hebt er eentje mooi gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ha die Haba
    ja dat is het Bont Zandoogje
    deze en anderen zag ik dit jaar nog niet :(

    rustige avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba had gisteren nog met mijn buuf over van zie jij nou vlinders. "Nou je het zegt Floor ,nee" . Had wel gisteren 1 witte gezien
    Maar in de zomer meestal heel veel. Goed vanmiddag komt Bjorn en blijft gezellig eten
    Zeg fijne zaterdag πŸ‘ groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ook alleen maar koolwitjes te zien in onze tuin.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij