Heel erg vroeger. . .

 . . . . gingen we op de fiets naar het strand, maar wanneer mijn vader ook vakantie had, we gingen meestal twee weken naar een hotel in Domburg . Deze foto is dan ook in Domburg genomen. Mijn zussen en ik kregen niet ieder jaar een nieuw badpak, maar de kleding werd meestal doorgegeven van groot naar klein. Dat was in die tijd heel gewoon, bovendien was het al bijzonder wanneer je op vakantie ging, veel schoolgenootjes bleven de hele vakantie thuis. Een paar bevoorrechte kinderen gingen zelfs wel naar België of naar Duitsland, maar dat waren er toen nog niet erg veel. Ik moet zeggen dat ik nooit het gevoel had dat ik iets miste, de vakanties waren altijd heel leuk en in de tijd dat we gewoon thuis waren, gingen we vaak naar de Schelde om te zwemmen dat was meer een zeearm dan een rivier op de plaats waar wij woonden. Wel moest je altijd goed rekening houden met de stroming, bij ebbend water gingen we er niet in.



Reacties

  1. Wat een leuke foto :)
    Als wij in de vakantie weg gingen was het op de fiets naar een park/speeltuin in de buurt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk die oude foto's! Ik zie jou wel in je moeder.
    Wij gingen sowieso nooit in een hotel.. dat konden mijn ouders al niet betalen.. het waren altijd dagjes uit. Maar dat telde met 6 kinderen (en later nog twee nakomertjes erbij) toch ook al aardig op.. een dagje strand niet zo, maar een dagje diergaarde Blijdorp of de Efteling..! Later ging m'n oma eens een weekje mee.. die legde dan háár vakantiegeld bij en dan kon m'n pa een busje huren.. konden we echt allemáál telkens mee.. was leuk! Gingen we een dagje naar Valkenburg en de Antwerpen Zoo.. van alles.. helemaal nóóit het idee gehad dat dat minder leuk was dan naar de Costa del Sol hoor..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke foto, mooie herinneringen hè?
    Het doorgeven van kleding was vroeger heel gewoon, daar moet je nu niet meer mee aankomen bij de jeugd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me alleen herinneren dat mijn ouders me jaren onderbrachten in een vakantiehuis in Egmond aan Zee. Dieptriest vond ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtig stukje geschreven en mooie foto als herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je dat vergelijkt met mensen die tegenwoordig gerust drie keer per jaar op vakantie gaan.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba wat een leuke foto 👌 . Ene jaar gingen we niet wat dan werkteikn vader hele jaar door voor meer vakantie zegels. Dan gingen mij maik en broertje eindje fietsen of maar zwembad. Ook werkte vaak mijn p in weeke d dubbele hoeveelheid zegels. Ja anderen jaar gingen we naar Engeland naar familie van ma. Tja was het vakantie voor ons🤷 .ijn nicht en neef zaten nog op school hun vakantie was veel later. Maar ja we klaagde niet. Was evengoed wel.leuk hoor . Vooral dat vliegen in zo'n oude kist. Bedankt voor je verhaal zo komt ook mijn kindertijd vakanties weer naar boven
    Fijne donderdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mogge Haba
    mooie foto , 1 om te koesteren
    wij gingen op de fiets weg te kamperen

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Haba heerlijk afgekoeld in bad gisteren? Alweer vrijdag gatraka boodschappen doen even met Esther weg en einde van de middag komt Jaap alweer.
    Zwemse straks🏊fijne vrijdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto! En geweldig hoe je vader gewoon een lange broek en overhemd op het strand draagt. Ik vind dat best heel mooi, dat men zich vroeger netter kleedde!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mijn vader deed alleen zijn zwembroek aan wanneer hij de zee inging om een eind te zwemmen, daarna weer zijn gewone 'strandkleding'

      Verwijderen
  11. Goedemorgen Haba zo eerste nacht Jaap . Korte nacht maar beide goed geslapen . Vanmiddag komt Ilse en Jesslyn en vanavond een vriend van Jaap. Fijne zaterdag 👍 groetjes van mij/ ons 🙋🙋🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lieve foto Haba en bijbehorende herineringen, zo fijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen Haba alweer zondag nu nog lekker fris in huis. Maar da zal over paar uurtjes aders zijn. Gisteren leuke dag gehad vanmiddag komt Bjorn en blijft eten half 9 word Jaap weer opgehaald.
    Fijne zondag 🍳🍞 groetjes van ons👍🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik heb lang in Terneuzen gewoond, maar zwemmen in de Schelde was er daar niet bij. Wel zonnen aan de zeedijk

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij