Zwart-wit

 Toen ik gisteren op weg was, zag ik op een stuk net geoogst land een van deze twee rondstappen, op zoek naar een smakelijk hapje denk ik. Nu zal het niet eentje van de twee op de foto zijn want die wonen in de zomer ergens in Zeeuws Vlaanderen waar ik ze een aantal jaar geleden zag zitten. Tsja ze lijken allemaal op elkaar, ze zijn zwart/wit en komen in het voorjaar weer terug. En degene die ik zo trots rond zag stappen was tussen Middelburg en Vlissingen. Misschien moest hij nog een eind verder vliegen en was hij daar alleen om iets te eten te vinden, ik zou het niet weten. Nu vraag ik me af, hoe het verhaaltje in de wereld is gekomen dat ze baby's moeten bezorgen. Hoe vertelden ze dan vroeger wie in de winter de kindjes moest brengen ? Want de ooievaars overwinterden hier destijds niet, dat is pas sinds kort nu hier ook ooievaar stations zijn Nu is het babyverhaal tegenwoordig makkelijker want baby's groeien gewoon in de buik van hun mamma.  





Reacties

  1. mogge Haba
    ja veel van die prachtige Ooievaars overwinteren hier
    en brengen dus steeds minder baby's in het zuiden
    maar ik denk dat ook daar de baby's bij hun mama in de buik groeien :)

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze lijken allemaal op elkaar ja, maar dat is van een afstand. Van dichtbij zie je wel verschillen. Ja, hoe is dat verhaal de wereld in gekomen. Goeie vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weten die kinderen veel dat ooievaars in de winter niet hier leven.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bing zegt er het volgende op, waar je ook echt niet wijzer van wordt:
    Het verhaal van de ooievaar die baby’s brengt komt uit Europa waar de ooievaar baby’s ter wereld brengt in ruil voor snoep of munten. Het is niet duidelijk waarom Europese ouders de ooievaar begonnen te gebruiken als een symbool voor het afleveren van baby’s, maar het kan zijn omdat ze geloofden dat vogels over bergen en oceanen konden vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha als je ouder word ga je nadenken en komen er nog meer vragen ;)
    Zelf kom ik uit de bloemkool dus kwam er geen ooievaar aan te pas ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net als Rebbeltje zie men hier dat we uit de kool kwamen:)
    Ooievaars zijn wel prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'k Ben de derde in de rij met hetzelfde antwoord... ;-)
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Haba al aantal jaren heeft een koppel hun nest vlakbij parkeerterrein bij ziekenhuis hier. Niemand verteld geboorte afd tegenwoordig in Hoorn is m . Nu zijn ze erweer. Maar op de vraag van dat ze baby's bezorgen. Ja hoe kwam dat in de wereld 🤔🤭🤭 fijne donderdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  9. IK denk zelf ooievaars in zuiden leven. Maar komt wel in nl. Verder weet ik eigenlijk niks over de ooievaars. Mooie foto. Komt goed. Maar lijken sprekend op elkaar. Fijne dag verder. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Haba hier is nog schoolvakantie ze hebben 2 weken. Dus probeer ik overdekte winkelcentrum te vermeiden dat is een zitje met speelplek dus een en al gegil van speelkonderen de visboer daar is een toonbank geen winkel heb het met se tedoen van smorgens vroeg tot sluitingstijd herrie. Je kan vaak elkaar niet eens behoorlijk elkaar verstaan.
    Dus volgende week naar weer eens heen.

    Ik zeg fijne vrijdag 👍 zwemse 🏊 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb geen idee, kan jouw vraag dus niet beantwoorden. Ik vraag me ook altijd af waarom ze ooievaar heten terwijl ze nooit varen. Ze hadden beter ooievlieg, ooiezit of ooieloop genoemd hadden kunnen worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen Haba wat ben jij vroeg zeg . Je was mij voor. Ja moeilijk tijd gaan we straks door we hebben dit eigelijk nog niet eens verwerkt want er zijn nog zoveel stappen tegaan en te verwerken. Mar we blijven positief alleen zit ik best tegen op de verhuizing. Alles moet weg te grote meubels en we lieten ook weinig meubels nemen iverbamd veel ruimte moet blijven
    Maar goed het is mooi weer en vandaag heb ik even rust dag samen .met Boris fijne zaterdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog nooit over nagedacht, ik heb ook geen enkel idee waarom dat zo in de wereld is gebracht, zelfs in Griekenland zegt men dat, vreemd! Wat ik wel weet is wat voor lawaai ze kunnen maken, tijdens onze fietstochtjes in Friesland vorig jaar was het een herrie als je dicht bij de nesten langs fietste, het geklepper met hun snavels vond ik heel indrukwekkend.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Serviesjes

Mijn eigen verzameling ;)