Verlies komt in golven.

Misschien denk ik nu vaker aan mijn overleden man , omdat we meestal in deze tijd van het jaar samen op vakantie gingen. En er zijn heus ook fijne herinneringen, gelukkig wel. Hij was echt iemand die wel de hele wereld wilde bezoeken, ik ben meestal niet zo'n reizigster ik vind het hier ook prima. Maar door zijn reislust zijn we in veel landen geweest. Bijna alle landen van Europa behalve Scandinavië, Ierland  en de Oostbloklanden, buiten Europa zijn we in Israël en Tunesië geweest. Nu beviel Noord Afrika ons niet erg goed, misschien is het daar nu wel anders , dat weet ik niet, maar alleen hoef ik eigenlijk ook niet meer op reis. In de zomer waan je je hier ook in het buitenland 😉 





Reacties

  1. Wij zijn beiden niet zo'n reizigers. Een paar dagen weg in eigen land vind ik al prima. Langer hoeft het ook niet te duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedicht weer.
    Nee, wij hoeven ook niet verder dan Europa hoor.. al was één van onze eerste vakanties op Madeira.. maar dat was door omstandigheden. FRankrijk trekt ons altijd het meest.. vooral omdat het kamperen daar zo relaxt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier ook geen reizigers, integendeel... maar ik snap je wel denk ik...verlies is een 'ding' waarmee je'moet' dealen, of het nou lukt of niet, of je hetn ou wilt of niet, het moet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Haba ja kan ik mij voorstellen nu zie ik de hele tijd foto's van ons huis in Frankrijk. Nou is Jaap gelukkig nog wel maar ja ons leven is nu ook heel erg veranderd. Is uiteraard niet te vergelijken van jou. Nee wij gingen altijd naar ons zelfde camping in Frankrijk voor we huis daar hadd. Tja dat huis zal straks ook in de verkoop gaan. Mooi verwoord Haba ik weet wat je bedoeld . 🫂Knuf van mij . Fijne zondag 🍳🍞 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi en gevoelig gedicht hoor.
    Ik ben helemaal niet reislustig, in eigen land is zoveel moois te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha die Haba
    een mooi gedicht maakte je weer
    op jaren in Canada gewoond en gewerkt te hebben na , kwam ik enkel in enkele Europese landen
    nu heb ik meer dan genoeg aan ons eigen mooie landje

    rustige zondag groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Door de rugklachten van man blijven we dit jaar in ons kleine landje, maar waar ook zoveel te zien is. Lekker dicht bij huis...fijn Pinksterweekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je onderbewustzijn triggert dat. Mijn moeder en broer zijn in dezelfde week maar met drie jaar verschil gestorven. Die week kan ik met mezelf geen blijf. Sterkte en denk aan mooie herinneringen van jullie reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Haba nee heb geen zorgen om Jaap hij is in zeer goede handen . Gisteren niet veel gedaan Boris gelopen en op in de ochtend op bezoek geweest. Vandaag niet duset de kast verder legen. Voelde het wel gisteren ochtend toen ik opstond. Je denkt het is niet veel,zwaar werk maar ja de spieren voel je wel de volgende dag. Maar ja moet gedaan worden. Morgen horen we of deze week word Heliomare ben zo benieuwd. Nog plannen voor vandaag Haba. Om 5 uur komt Bjorn we gaan ons zelf trakteren op sushi 🍣 bij Roast restaurant. Fijne maandag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gedicht Haba, en héél waar! Ieder mens (in principe) heeft het nodig om liefde te voelen, en geliefd te worden. Het brengt het beste, nou ja en soms het slechtste, in je boven en maakt je denk ik compleet. Ons volledige potentieel benut, zoiets :)

    Reizen ja, dat doe ik ook graag, maar vooral het reizen zelf. In treinen, boten en vliegtuigen naar buiten kijken, landschappen laten voorbijglijden, in wachtterminals hangen en andere reizigers bekijken, temidden van de drukte een boek zitten lezen of veel te duur eten maar ja daar kun je nu toch niets aan doen, het is hier nu eenmaal zo duur.... Geweldig. Kwa bestemmingen heb ik Noordwest Europa verkend, de warmte hanteerbaar en de mensen een beetje verstaanbaar, superhandig kan ik je vertellen. Plus mooie natuur en prachtige oude dingen.

    Nu reis ik niet meer, binnenlands op familiebezoek kost al moeite genoeg; maar..... ik hèb het gedaan en heb mijn herinneringen! Zo zijn we weer rond.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij