Triest.

 Vanochtend toen ik even naar buiten ging om iets in de kliko te gooien, lag er voor mijn voeten op het tuinpad een pas uit het ei gekomen dood vogeltje op de grond. Nu zat er al een tijd een merel in mijn laurierboom voor het keukenraam  te broeden. En ik zag een van de merels elke dag heen en weer vliegen. Maar vanochtend niet ik heb het kleintje opgepakt met een plastic zakje en het voelde door het plastic al ijskoud aan. Ik weet niet hoe het beestje uit het nest gevallen is, maar het had nog geen veren en zou dus geen vliegoefeningen zijn gaan doen. Doordat er nu geen merels meer de laurier in duiken, denk ik dat dit het enige vogeltje in het nest was. Toch even een triest begin van de dag. Misschien gaan ze opnieuw beginnen, maar dan vast niet hier voor mijn keukenraam.



Reacties

  1. Wat sneu, een merel heeft meestal 2 legsels, dus het kan nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaach.. hoe kan dat nou? Heb hier in de klimop ook jaren een merelnest gehad.. ze kwamen er steeds naar terug. Diverse kuikens uit zien vliegen, zó leuk!
    Maar ze kunnen het dus best nog wel een keertje in jouw laurier proberen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is inderdaad even een triest begin...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is wel de natuur. De oorzaak kan van alles zijn. Ik vind het ook altijd triest. Maar dat heb ik met elk dood dier wat ik zie of vind. Ik neem er altijd mijn tijd voor om het met respect op te ruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach gossie zo zielig😪 altijd. Ja misschien geschrokken. Maar ja dan gaan ze meteen van nest. In Frankrijk hadden wij duivennest in de druif. Eitjes lagen nog. Maar hoorde dat ze allang uit moesten zijn. Ze bleef maar terugkomen toen op advies hebben we ze weggehaald. En ja ze ging weer verder met haar leven. Nee de tea was niet zo lekker als Saïd had gemaakt. Oky wel 2 bekers gedronken. Ik ga kast leegruimen vandaag morgen weer naar Jaap. O ja Franse mail is gedaan al van 2antwoord gekregen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is triest, maar ook de natuur. Er worden gelukkig nog steeds vogels geboren en hopelijk is de tweede leg ook bij je keukenraam.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zonde en ja dat is geen goed begin van de dag.
    Hier hadden we ieder jaar merels in de tuin in de vuurdoorn.
    Dit jaar niks :(
    Hopen op de 2e leg voor jou en ons...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Haba alles oky??
    Je heb mij app ook niet gezien🤔 Vandaag dus operatie ik ga uurtje of 10 erheen gadaarnalunvhen en shoppen daar. En kan in hem ook na de operatie even zien. Ik zeg fijne dinsdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat jammer, je wil ze niet dood vinden!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Serviesjes

Mijn eigen verzameling ;)