Mijn opa. . .

Toen mijn opa jong was  17 jaar , wilde hij niet zijn vader opvolgen die aannemer was, maar hij wilde de kunst in. Hij mocht ( destijds al bijzonder), wel een jaar lang naar de tekenacademie maar als beroep zag zijn vader het toen niet zitten. Dat was geen vastigheid en als enige zoon was hij natuurlijk de gedoodverfde opvolger. Nu ben ik zelf in het bezit van een aantal tekeningen die hij in dat jaar gemaakt heeft als zeventienjarige dus. Ik heb ze aan de muur hangen want ik vind ze prachtig gemaakt en zeker omdat ik het verhaal erachter ken. Nu houd ik van bomen (niet van bos dat is teveel) dus ik mocht destijds van mijn moeder drie tekeningen uitzoeken dat werden dus deze bomen. In de bovenste tekening knielen een moeder en kind voor het 'kapelletje' dat in de boom hangt. Ook heb ik nog een vrouwen portret, maar daar heb ik nu geen foto van.

                


Reacties

  1. Mooi werk met een grote emotionele waarde!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is zeker de moeite waard om te bewaren en op te hangen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Haba wat prachtig om zoiets te bezitten. Met pracht verhaal . Dat heeft niet iedereen πŸ‘Œ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Haba
    Ze zijn prachtig
    Hopelijk heeft hij er later toch nog wat mee gedaan
    Wens je een hele fijne nieuwe week
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mogge Haba
    mooie tekeningen zeer zeker
    werd hij kunstenaar of toch ook aannemer
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je opa kon toen prachtig tekeningen maken.
    Heel mooi om te zien.
    Mooie herinnering voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij had duidelijk talent.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij had zéér zeker talent.. jammer dat ie er niet meer mee heeft kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt prachtig gedaan door jou Opa, wat fijn dat je ze nog hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad mooie tekeningen. Vroeger was dat zo, dan bepaalde de ouders wel wat je wel en niet werd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig emotioneel aandenken. Hij had talent. Wat fijn dat hij het toch een jaar mocht proberen. Maar het zal wel een droom gebleven zijn…

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh die zijn echt heel mooi, wat een talent! Mooi dat jij ze bewaard hebt! Liefs Geesje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen Hada alweer marktdag hier en fysio. Heb je nu iets wat jij regelmatig doet op dinsdag of lekker invullen wat er op pad komt??? Ik heb antwoord gegeven op blog van mij. De rest hebben we elkaar al verteld. Een fijne dinsdag πŸ‘ groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Volg je dromen...mijn pa zou zeggen dat doe je maar in je vrije tijd ;)
    Maar de tekeningen zijn wel mooi zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Haba dus hele week vrij . En ga je leuke dingen doeney koningdag??? Raar geen Laura middag . Ik ga straks eens kijken wat ik vanavond ga eten en lunch voor morgen kopen . Bjorn. En ik gaan smorgens met koning dag naar Jaap. Ik wens je een fijne woensdag πŸ‘ groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Overnieuw goedemorgen Haha nog plannen voor vandaagπŸ€”
    Fijne Koningsdag πŸ‡±πŸ‡ΊπŸŽŠπŸŽŠ groetjes van mij πŸ™‹πŸ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij