Gisteren. .

. .  .reed ik hier op de provinciale weg ( N 57) toen ik af moest remmen, voor overstekende reeën gelukkig was het niet erg druk dus er zat op dat moment niemand achter me.   Het is wel een mooi zicht maar voor zowel de dieren als het verkeer toch gevaarlijk.  Nu weet ik dat in de duingebieden en het waterwingebied reeën leven, maar deze was dus wel een redelijk eind van huis. Hopelijk blijft hij/zij verder uit de buurt van behoorlijk drukke wegen. Nu is het nog goed te doen maar straks zal het weer een stuk drukker zijn. De eerste zag ik op tijd en daarachter kwam er nog eentje, maar die keerde om en verdween weer terug naar waar hij vandaan kwam. De foto komt van het www  (natuurpunt.be), aangezien ik zo snel  geen foto heb kunnen maken . Dit was midden op de dag, dus ik zal als ik hier met de schemering rijd extra goed opletten, je kunt maar beter voorbereid zijn op zulke ontmoetingen






Reacties

  1. Het is inderdaad best wel gevaarlijk, je moet constant goed opletten, gelukkig doe jij dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet evident als ze voor je neus de straat oversteken maar we zijn het ook niet meer gewoon dat er nog dieren leven in onze wereld, of toch niet op straat :-) . Toch wel leuk geweest zijn om ze te zien. Je voorzichtig als je weet dat ze er zijn en zeker in de schemering.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er op een provinciale weg hier ook al eens ene bijna onder de wielen gehad. Dat is even schrikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg gevaarlijk, maar toch ook wel prachtig hè, om die beesten te kunnen zien! Kom ze liever gewoon wandelend in het bos tegen natuurlijk.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei is schrikken, gelukkig liep het goed af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gevaarlijk, dat wel, voor beide partijen, maar... een mooie ontmoeting!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba ja is niet slim als ik elke dag naar Hoorn rij zijn er familie ganzen volgens mij de Canadese. Langs de weg zo lekker wat doen ze daar🤔☹️. Bjorn heeft ergens heen gemaild van. kan er geen gaas ofzoiets omheen.
    Om 9uur naar fysio dan boodschappen doen. 1uur ga ik al naar Hoorn wantaal combi trip eerst naar vrouw vanijn ex baas. Toen hij werd overgeplaatst altijd kontakt gehouden. Ik zeg 🏊 en fijne vrijdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ow, pas maar goed op, hier zitten er ook veel. en natuurlijk de wilde zwijnen en het schijnt dat hier ook in de buurt een roedel wolven leeft.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei het was op nippertje geweest. Herten steken wel erover. Goed dat je alert was geweest. Bij ons Zandvoort gebeurde dit wel regelmatig. Zelfs vlakbij woonwijken. Je kon net remmen. Ik wil je alvast fijn weekend wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier leven er ook, en die kun je dus ook tegenkomen op de polderweg. Ik vind het leuk, en hoop dat er veel meer komen. Alhoewel, hun leefomgeving is behoorlijk klein geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar... ook al wonen wij niet in de buurt van duinen.. herten etc schieten hier ook van alle kanten de wegen op .... brrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mogge Haba
    deze mooie dieren komen in het hele land voor hoor
    gelukkig liep het goed af
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Doet me denken aan onze dochter...had net haar rijbewijs en reed in de avond.
    Ja een overstekend hert en ze moest heel snel reageren...die had gelijk haar test gehad want ze deed het rustig en kalm.
    Maar wel een belevenis hè...mooi is dat om te zien.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen Hab ik zie het weer in Frankrijk als we savonds van vrienden weg rijden kom ik ze ook vaak op de weggetjes tegen. Raar alle dieren rennen niet weg van je koplampen maar lopen er naar toe. Ene kant ja dan zie je veel wilde dieren zo maar sommige blijven voor je auto stil staan en je aankijken. Zo ook vaak familie zwijnen gezien en ja herten ook. Ik zeg fijne zaterdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Haba
    Ik had hier gisteren toch wat neergezet dacht ik?
    Wens je een fijn weekend
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja dat is gevaarlijk, bij de camping in Beilen zie je ze ook regelmatig, mijn broertje heeft er lang geleden eentje aangereden op de provinciale weg, het gaf volgens hem een flinke dreun, hij vond het verschrikkelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Sorrie laatste reactie was van mij, Geesje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goedemorgen Haba gisteren huilde of sliep Jesslyn alleen op schoot . Dus gezellig foto zat er niet bij. Straks komt Karin zonder hond Happy op de koffie ff bijkleppen. En daarna na Bjorn om naar Jaap tegaan. En zo is dan de zondag voorbij voor je weet
    Dus fijne zondag 🍳🍞 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij