Wie weet. . .

 Als klein kind had ik een boekje over de maanden met beertjes, nu ken ik nog steeds delen ervan uit mijn hoofd, maar ik kan het boekje ook nergens meer vinden. En als kind let je natuurlijk ook niet op de uitgever of de auteur ervan. Ik zal even de delen die ik nog weet hier neerzetten, misschien doet dat bij iemand een belletje rinkelen. . .

Januari wintertijd als ieder beertje schaatsen rijdt

Februari sneeuwt het vaak, kijk eens wat voor pop ik maak

Maart met regen en veel wind die beertjes paraplu mooi speelgoed vindt

April begint het voorjaar pas, het beertje danst op het groene gras

Mei de jonge eendjes zijn er weer en krijgen brood van bruintje beer

Juni ??  ( ik dacht iets met kersentijd)

Juli ??  (weet ik ook niet meer)

Augustus vakantie in het land dan spelen de beertjes in de zon op het strand.



De rest van de maanden weet ik ook niet meer jammer genoeg. Maar ik vind dat ik nog best veel maanden weet, aangezien ik dit boekje als kleuter had gekregen. Wanneer iemand het weet, dan zou ik het graag horen.

 



Dit beertje stamt ook uit mijn kleutertijd maar in tegenstelling tot het boekje is het beertje nog steeds in mijn bezit.


Reacties

  1. nee dit doet geen belletje rinkelen Haba

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee sorry, ik ken het niet.. maar ik vind het ook erg knap dat je daar nog zoveel van weet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof dat ik een geheugen heb voor onnutte zaken ;)

      Verwijderen
  3. Juli schoot me net te binnen, dat was Juli op het veld zie je weer staan, grote schoven met het rijpe graan.
    Goh misschien wordt ik morgen wel wakker net de rest van de maanden in mijn hoofd, maar ik vrees van niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Hab hd meteen gegoogled mar dat zal jij ook wel hebben gedaan.bhelaas ik ken het ook niet. Wel leuk zo boekje om ook te voorlezen.
    Ik heb gisteren genoten van oppassen badderen met haar. Had 1 ging ik terug naar huisnunlopen met Boris en huisvlijt 🤭. Fijne maandag 🏊zwemse 👍groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken het niet. Geen idee of ze het gebruikte toen ik jong was, maar ik kan het me niet herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij moet wel erg fan van dat gedichtje geweest zijn als je na zoveel jaren nog zoveel er over weet. Mij is het helemaal onbekend.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het spijt me Haba, ik zou je graag helpen maar helaas zegt dit me helaas niks.... Ik zal het onthouden, mocht ik iets tegenkomen laat ik het je weten... (ik kom nogal eens in kringlopen en struin altijd tussen kinderboeken van 'vroeger' )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan je helaas niet verder helpen, maar wat fijn dat je dat beertje nog hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer, ken het boekje niet. Leuk dat beertje, mooie herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mij spijtig genoeg niet bekend.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Serviesjes

Mijn eigen verzameling ;)