Lente

 Net weer terug van de dierenarts, ik weet niet wat Molly had uitgevoerd, maar ze had een afgebroken tand in haar bekje. Nu bleek dat er nog een tand niet goed meer was, dus ook die is getrokken. Daarna is er ook tandsteen verwijderd,  nu dat is dus weer gebeurd allemaal. Kortom het was weer een behoorlijke rekening om te betalen, mijn eigen tandarts is goedkoper volgens mij, maar tja ik hoef ook niet onder narcose geholpen te worden. Krijg ik het advies mee om haar tanden te poetsen, nou dat gaat echt niet lukken, wanneer ik nog maar probeer haar bekje open te maken dan probeert zij op haar beurt mijn handen open te halen. Nou ja ik heb nu speciale brokken gekocht (ook alleen bij de dierenarts te koop) die zouden haar tanden beter schoon houden dan de gewone brokken, maar afwachten of dat klopt.  Maar de lente is nu toch officieel van start gegaan dus een lentegedichtje.



Reacties

  1. Wat erg dat Molly tand is afgebroken is. Ja dat kost weer veel geld. Het klopt wel. Misschien is Molly ergens heel hard gekauwd? Van buiten....Tanden moeten bij hond en katten bij houden. Brokken is de oplossing dat beter gaat. Mooie gedicht heb je daar staan. Vandaag bij ons geen zon gezien. Het regent af en toe. Sterkte voor Molly.
    En voor jou fijne avond. ‿︵‿︵ʚ˚̣̣̣͙ɞ・❉・ ʚ˚̣̣̣͙ɞ‿︵‿︵

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha die Haba
    een fijne streling in het mooie gedicht
    Molly weer gezond , je portemonnee wat minder
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei ja.. dat kostte vast weer stukken.. die dierenartsen rekenen behoorlijk, kan er over meepraten. Maar ja.. ook wel weer fijn dat het kán.. anders zou je beestje toch pijn in haar bekkie hebben gekregen hè! Ik poets Jax z'n tanden wel, maar dat kostte al heel wat borstels.. want hij bijt er geregeld effe op natuurlijk hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die dierenartsen verdienen kapitalen... het is dat het moet. Mooi lente gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. https://www.hofmananimalcare.nl/product/18031-dental-oral-care-hond-kat
    Dit spul (1 gram per dag) over de brokken die ze gewend is om te eten en je hebt hetzelfde effect, scheelt een hoop geld.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Haba ooo ja tandenpoetsen bij katten gevaar voor je leven zeg. Alhoewel Levi vond het heerlijk dat kwam dat ik bij Pepper en Shiver deed. Stond Levi ook klaar. Ook nagels vijlen. Als ik mijn nagels vijlen zat mevrouw op mijn schoot klaar met haar pootjes.aar goed Levi was ook een bijzonder vreemde kat🤭🤭🤭..Ik zeg fijne woensdag en Lauraiddag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ik poets ook zo nu en dan Bentley zijn tanden, maar dat lukt vaak niet. De narcose is slecht voor de dieren, dus doe het graag dat poetsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat de zon zich maar toont, dan voel ik me pas in lentestemming.
    Succes met het verzorgen van het gebit van Molly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook dieren moeten verzorgd worden, vaak wel prijzig.
    Héérlijk lente, 't vooruitzicht toch...!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Haba wil ik gisteren panadol (paracetamol maaret goed beschermlaag ) kopen is de enigste waar ik tegen kan ivm geen maagslijmvlies is heel Nederland nergens te krijgen ook niet online. Echt balen zeg.nu heb ik er nog 2 doosjes en slik door pijn heb 4 a6 per dag . Dus word ff pijnlijden. Voortaan maar veel bestellen en zorgen voor goede voorraad . Goed fijne middag met Aiva 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gedoe lijkt me dat om bij een dier tanden te poetsen, en dat een bezoek aan de dierenarts altijd zo duur uitvalt is me ook een raadsel. Mijn broer had daar een verzekering voor afgesloten. Je gedicht is prachtig, laat de lente maar komen, ik ben er klaar voor op mijn ongeschoren beentjes na dan. Groetjes, Geesje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een mooi passend gedichtje :)
    Ha tanden poetsen bij een poes/kater...nee dan moeten er betere oplossingen zijn.
    Hebben ze voor katten geen flos om mee te spelen ?
    Ja weet ik veel ben een honden mens haha
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen Haba mijn verkoudheid en keel was gisteren het ergste nu kan ik drinken gelukkig vandaag boodschappen doen want morgen er ff opuit met Bjorn in Haarlem shoppen. Hij haalde me op als ik Boris 12 uur heb gelaten. Als we klaar zijn brengt hij me thuis laat ik Boris uit geef hem eten. En dan gaan Jaap en ik naar Bjorn om te eten. Is Jaap ook ff uit huis.
    Nu na of ff rustig aan vandaag .
    Maar goed jij gaat 🏊👍 fijne vrijdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen Haba heb je heerlijk gezwommen . Gisteren was er lentekoop in centrum nooit geweest normaliter werkte ik altijd. Drukte van je welste maar ik ben geslaagd voor goed zittende Jeans. Vandaag met Bjorn naar Haarlem gezellig shoppen daar . Hopelijk is weer net zo goed als gisteren. Ik zeg fijne zaterdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Haba
    Prachtig je gedicht
    Maar de lente laat nog even op zich wachten
    Succes met Molly
    Fijn weekend
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Serviesjes

Mijn eigen verzameling ;)