Piekeren

 Soms heb ik een periode waarin ik alleen beren op de weg zie (terwijl ze er eigenlijk niet zijn)  Bovendien kun je sommige onprettige dingen ook niet vermijden , in het leven kom je niet alleen leuke zaken tegen. De zon schijnt en geniet van de leuke dingen in de wereld, problemen zijn er overal genoeg zodat je die niet zelf op hoef te zoeken. Dus moet ik de tekst van deze knutsel, die ik ooit maakte,  beter ter harte nemen.  Piekeren heeft nog nooit iets opgeleverd dus moet ik dat niet meer doen.



Reacties

  1. Piekeren over zaken waar ik geen invloed op heb, doe ik nooit, dat heeft geen zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gemaakt en je bent niet de enige die piekert zo af en toe. Zelf behoor ik hier ook bij. Het gaat met pieken en dalen waar ik toch probeer er positiviteit uit probeert te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Piekeren is echt waardeloos.. en je kunt het ook bijna niet stoppen. Ik hoop dat het jou wél een beetje gaat lukken nu.. succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stel mezelf altijd eerst de vraag...kan ik er wat aan veranderen ?
    Is het antwoord nee dan gooi ik het naast mijn stoel ;)
    Groetjes
    @ man doet hier de weekboodschappen en brengt dan bloemen mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook piekeren. Maar het moet andere kant wel ontspannen. Dit heb ik nauwelijks. Probeer dan jij wat niet piekert. Makkelijk gezegd allemaal. Ik denk zelf veel mensen wel probleem hebben. Moeilijk allemaal! Ik hoop gaat bij jou lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het zit in de mens denk ik weleens. Het helpt niet, maar toch doe je het.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Piekeren wie doet het nooit...
    Als het maar in balans is met ontspanning.
    Mooi geknutseld!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Piekeren is je slechtste raadgever.

    L:ove As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Haba enige wat worry op kan leveren is slapeloze nachten. Vandaag gaan we naar Hoorn Ilse, Jesslyn en ik heb er zo zin in zeg. O ja over Esther kado ik krijg dezelfde kado van haar straks haha
    Goed fijne middag met Aiva 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, piekeren. Ik weet er alles van. De spreuk is goed en klopt ook, maar het is niet altijd zo gemakkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. We weten allemaal wel dat piekeren over zaken die je niet kunt veranderen zinloos is maar het 'niet doen' is iets van een geheel andere orde. Gelukkig heb ik het me kunnen aanleren (met veel extern hulp) maar dat kan niet iedereen.

    Via "omdenken" helpt het soms ook: "Beren op de weg? Knuffel ze"

    Toitoitoi meis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mogge Haba
    ik kan gelukkig makkelijk iets waar ik toch geen invloed op heb , loslaten
    piekeren zal er toch altijd wel zijn , bij mij nu over m'n broer :(
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Was 't maar zo makkelijk...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen Haba je heb vandaag heen kids maar het is 🏊.i . Mijn uitje van gisteren was ook enorm leuk . Nu boodschappen en huisvlijt . Fijne vrijdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Haba
    Piekeren doe ik teveel
    Is niet goed voor je gezondheid
    Maar leer het maar eens af
    Ik ga binnenkort naar een psycholoog
    Om te leren beter met mijn angsten om te gaan
    Helaas is daar ook een wachtlijst
    Wens je een heel fijn weekend
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedemorgen Haba om 2 uur hè ik afspraak bij restaurant met ex collega van mij wij werkte altijd samen in koffiecorner voor hij iets anders ging doen en ons verlaten. Hij komt van oorsprong uit Oekraïne en we hebben kontakt gehouden. Nu hebben we daar afgesproken ,ben benieuwd ik weet zijn broer leeft nog gelukkig zijn moeder woont hier maar zijn vader en meer familie daar nog . En in gebied waar veel gevochten word. Lijk mij zwaar voor hem🥴. Verder geen plan en deze weekend.
    Fijne zaterdag 👍👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij