Opa & oma dag

 Gister was het opa&oma dag op de school van mijn oudste kleindochter, dus oma heeft weer even in de klas gezeten op een klein stoeltje aan tafeltjes die in een vierkant tegen elkaar waren geschoven. We kregen een les in 'gezond eten'  niet veel nieuws in de les gehoord en uit weeromstuit heb in 's avonds op pizza getrakteerd  :)   Maar zo kun je leuk meemaken wat ze tegenwoordig op school allemaal doen. Het was in ieder geval leuker dan toen ik zelf op de lagere school zat. Dat was vaak armen over elkaar en stil zitten luisteren wat de juf of meester te vertellen had en netjes opschrijven wat werd gedicteerd . Met inktpotjes in de bank en een kroontjespen. Ik heb wel foto's gemaakt, maar ik ga die niet neerzetten, er staan ook kinderen van anderen op de foto's die ouders zouden het misschien niet fijn vinden dat hun kinderen in een blog via een vreemde oma op het internet terecht zouden komen.



Het was een leuk uur zo eens al die veranderingen mee te maken. Ik had zelf een hekel aan school, maar als het toen al zo als nu was geweest had ik het veel leuker gevonden denk ik, meer vrijheid, in gezellige groepjes samenwerken en dat soort zaken. Vanmiddag weer naar mijn andere kleindochter toe, daar ben ik nog niet verder gekomen dan het schoolplein. Maar we hebben het samen thuis wel gezellig gelukkig.

Reacties

  1. Leuker konden we het vroeger niet maken, wel saaier. En een meester die met een liniaal op je vingers sloeg, of met een houten borstel gooide...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leukste is natuurlijk om te zien hoe kleindochter is binnen school.
    En ja dat lesje gezond eten was vast niet over piza ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pizza kan ook gezond zijn, en soms moet je ook eens wat anders eten dan alleen sla en bonen :-) Ja, er is veel veranderd qua lesgeven. Gelukkig voor die kinderen die nu op school zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een opa&oma-dag en dan een lesje over gezond eten? Proberen ze jullie wat te vertellen? hahahahaaa! Moet zeggen dat wij vroeger op school al erg modern onderwijs kregen, met de tafeltjes in groepjes geschoven en zelfstandig bepaalde opdrachten uitvoeren. Ik ben wel iets jonger dan jij, maar heb het idee dat het een hele fijne vooruitstrevende school was waar ik op ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja.. school is nu zoveel leuker als vroeger. Maar soms zit er nog zo'n ouderwetse juf tussen.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Haba j ain mijn tijd was ook kroonpen inktpot enz . Ja school.is erg veranderd en Ilse en Bjorn tijd al. Vond toen niet zo goed die verandering Bjorn schreef toen vaak hoofdletters midden in woord of zin. Zei ik er wa van was antwoord. Mevrouw straks gaat alles per computer pufff.
    Mar goed hij is goed terecht gekomen dat wel.
    Ik ga straks boodschappen doen daarna naar Ilse ik gaoppassen Ilse moet even weg. Tegen 5uur komt Jap we gaan bij haar eten
    Zwemse fijne vrijdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba
    Wat leuk zo'n dag
    Ik ging vroeger ook niet graag naar school
    Mijn kinderen eigenlijk ook niet
    Maar de kleinkinderen vinden het leuk
    Kan je nagaan hoe alles veranderd is
    Wens je een heel fijn weekend
    Liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Haba en heerlijk nog 🏊 gisteren. Ik heb enorm genoten gisteren. En heerlijk gegeten. Vandaag wasdag en ff de stad in. Fijne zaterdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ha die Haba
    ja dat zal een enorm verschil zijn met toen wij naar de lagere school gingen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Haba heb update gedaan op mijn blog.
    Ilse appte gisteren toen ik bij Tanja van body &legs was. Van ma als je wil ivm operatie dinsdag maandag gezellig komen hoor zie je Jesslyn. Nou that made my day 👍 trouwens ben nog wel geslaagd voor een prachtige travelbroek
    Ik zeg fijne zondag 🍳🍞 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba vandaag ga ik even langs Noppes. En na lunch naar Jesslyn en Ilse gezellig. Morgen 5 uur opstaan voor licht ontbijt want in de brief stond voor 12 uur voor opname aanwezig zijn dan na 24 uur niks meer eten . En na 12 uur mag je voor 6 uur licht ontbijt. Nu moet ik kwart voor 12 er pas zijn dus eet ik 5 uur nog🤭🤭. Puff balen zolaat in de ochtend je kan niet veel doen. Dus haal ik wel ff mijn kaas van de markt. Gaat tijd ook even snel. Ik zeg 🏊 en fijne maandag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen Haba zit nu aan wat luchtige krakers . Straks mijn 18 plus kaas kopen van de markt. Ja was genieten met Jesslyn. Ik zeg fijne dinsdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier begint het oppassen ook weer...denk niet dat we op school binnen mogen ;)
    Maar de kids ophalen is ook leuk ;)
    Groetjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij