Weer . . .

 . . .lekker baantjes gezwommen,  met af en toe even aan de kant hangen om te kletsen, het is toch ook een sociaal gebeuren . Elke maandag en vrijdag kom je toch dezelfde mensen tegen dus dan is het ook eventjes wat bijkletsen, soms tijdens het zwemmen en soms even hangend aan de kant.


Zwemmen is de enige sport die ik leuk vind, vroeger heb ik ook getennist, maar daar was ik niet zo erg dol op. Ik ging netjes naar de lessen toe en na afloop wilde ik wel eens met een vriendinnetje een paar sets spelen, maar ondanks twee jaar lessen, heb ik het eigenlijk nooit erg leuk gevonden. Op den duur zat ik vaker met een frisje op het terras te kijken dan dat ik speelde.  Toen ben ik er maar mee gestopt, anders kostte het mijn ouders een smak geld voor niets en dat was natuurlijk niet de bedoeling. Zwemles heb ik nooit officieel gehad, mijn vader die heel goed kon zwemmen, heeft het ons geleerd. Eerst op het  smalle tuinbankje op je buik de slag leren en daarna in de Schelde.  Je leerde gelijk de getijden en dat je als er een groot zeeschip aankwam je nooit vlak aan de kant moest zijn. Dat heb ik ook op de harde manier geleerd. Ik was dicht aan de kant en wilde er maar uitgaan, toen het schip er al was. Door de golfslag die het schip veroorzaakte, werd ik steeds op het basalt gekwakt en weer teruggetrokken om opnieuw op de basalt te klappen. Nou dat wil je dan wel onthouden natuurlijk. Dat is me dus nooit meer gebeurd een keertje was meer dan genoeg.

Reacties

  1. Zwemmen heb ik ook zelf geleerd, nooit een diploma gehad, maar wel gewerkt als badmeester op een camping.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het mezelf geleerd, maar toen Zoon sport als richting koos, heeft hij mijn zwemmen bijgestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nooit in de schelde gezwommen, want ik hou niet van Nederlands natuurwater. Veel te koud, maar ik begrijp wel wat je bedoelt, want ik heb uren bij Bath aan de zeedijk gezeten. Genieten van de boten die langskwamen.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Haba wat een en mooi herrinnering jij en je pa en zwemmen. Zoiets zo close samen zijn . Kijk ik hou weer niet van zwemmen dat komt omdat ik tijdens schoolzwemles bijna was verdronken dat vergeet je nooit meer. Ik loop graag maar stevig aanlopen meer marcheertempo.
    Welke sport ik leuk vind weet ik eigenlijk niet. As kind heb ik op gymnastiek gezeten kan nou niet zeggen wouw wat leuk. Mijn broertje op judo.
    Vandaag geen markt ik moet met Jaap naar Volendam ziekenhuis voor pijnpoli hij krijgt weer injectie voor zijn rug
    Fijne dinsdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    O ja de ingang ijk net op een gezette bloempot 🤭🤭🤭

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mogge Haba
    ik was vroeger een echte waterrat , altijd in en om het water , al vroeg leren zwemmen van pa , en oen was er ook nog school zwemmen en ik zat op zwemclub van de shell , hardzwemmen en waterpolo een tijdje gedaan , en over de jaren 4 diploma's gehaald
    nu zwem ik zeer zelden nog
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zwemmen is ook erg leuk om te doen, en erg gezond. Het zet al je spieren aan het werk zonder dat je heel veel weerstand hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben nooit verder gekomen dan watertrappelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lang geleden dat ik nog es gezwommen heb.. ik zou er nu een badpak voor moeten kopen en dat is lastig, aangezien ik niet echt een courante maat heb. Maar ik snap wel dat jij het graag doet.. het is een fijne tijdsbesteding en nog gezond ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zwemmen en in het water zijn...helaas doe ik dat veel te weinig het blijft meestal beperkt tot de vakanties.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zwemmen..., heel lang geleden. Ooit zelf geleerd!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba zo we kunnen de week doorzagen . Jij ziet vanmiddag Laura alweer. e za wel hoop te vertellen hebben ,of niet 🤭 . Fijne woensdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij