Bomen

 Als kind ging ik regelmatig logeren bij een kinderloze tante en oom die behalve hun woning in de stad ook een huisje op de Veluwe in het bos bezaten. Daar gingen we dan wel eens logeren in een paas- of herfstvakantie. Meestal nodigden ze dan ook neefjes en nichtjes uit die  ongeveer dezelfde leeftijd hadden. Zo een weekje vond ik het wel leuk , maar als het langer duurde leek het bos op me af te komen en wilde ik weer naar huis. Met die herinneringen in mijn hoofd heb ik ooit dit gedichtje geschreven.




Reacties

  1. Je hebt die herinneringen mooi verwoord in dit gedicht hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van het bos en de zee. Het mooiste is als je op een tijdstip gaat dat je niemand ziet en hoort.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een heel mooi gedicht wat aandacht geeft aan je gevoelens toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi Haba
    ik houd van het bos , liefst alleen en geen geluiden van ver , ik weet het dat is zeldzaam , maar soms heb je geluk
    maar dat heb ik ook in de duinen als ik er loop te struinen , uren lang zonder een mens te zien , heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat bijzonder dat je zulk soort gevoelens al zo jong had.. ik kan me niet herinneren zoiets benauwend te hebben gevonden als kind.. al kreeg ik het in de Efteling soms wél benauwd in de drukte van een wachtrij.
    Vind het wél een prachtig gedicht.
    Mijn lieve te vroeg gestorven vriendin vond de kust op het laatst van haar leven juist veel te wijd en open.. tevéél ruimte, daar kreeg zíj het toen benauwd van.. ze ging liever naar 'de omarming van een bos' zoals ze het omschreef.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wonderlijk mooi verwoord. Ik voel het aan en voel me benauwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba wou wat goed neergezet toen. Knap als kind je dat al kon. Ik had ook een kinderloos tante en oom. In Hilversum ging ik oor naar boven. weleens heen. Maar altijd alleen
    Wat ik van kon herrinneringen was met stofmamd achter haar aan lopen van boven naar beneden en weer naar beneden. En met stalen kam de franjes kammen. Nee niet echt leuke herrinnering. En toch ging ik graag heen maar dat was om me oom.
    We gingen nooit naar de hei of bossen. Goed ik ga straks naar de markt,fijne dinsdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb dat ook als ik te lang in een bos verblijf. Met de zee heb ik dat totaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geuren in de bossen ruiken heel goed ernaar. Ik hou wel van bossen. Ik hou meer van bossen dan zee. Wat heb je mooie gedicht geschreven. Wij gingen vroeger heel veel op vakantie naar de bossen. Dan met toen onze ouders. Fijne dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt je gevoel mooi weten te verwoorden.
    Zelf hou ik van beide op zijn tijd :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba ik ga eens huiskamer lekker doen morgen.komt er ook weinig van gisteren ook niet gedaan. Ik zeg fijne Laura middag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O ja, dat gedicht! Maar ondanks dat ik het tegenovergestelde voel bij bos en zee, heb je het wel heel mooi verdicht. En dan is het altijd goed :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij