Eitje

Nu weet ik niet hoeveel jaar het geleden is, misschien 2 jaar maar het kan ook drie jaar of zelfs langer geleden zijn. Toen vond ik in de tuin een 'windei' ik denk dat het van een merel is geweest. Nu heeft een windei helemaal geen inhoud en is het gewoon een loze schaal, maar dit was zo'n mooitje dat ik het het opgeraapt en mee naar binnen heb genomen.



Ik had er een foto van gemaakt dus die heb ik nog. Het eitje heeft tot eergister in een potje met ruwe   (ongesponnen) wol te kijk gelegen in de vensterbank van de keuken. Nu zat er op de vensterbank en bloedirritante vlieg, die zich niet naar buiten liet jagen, terwijl ik het keukenraam wijd open had gezet. Ik probeerde die vlieg met de handdoek de goede richting uit te sturen, maar de punt van de doek raakte het potje en het eitje viel kapot. De vlieg is later gewoon zelf de deur weer uitgevlogen toen ik daar de hor van open hield. Tja ik had dat insect ook een doodklap kunnen geven, maar ik denk altijd dat ook een insect van het leven geniet. En wie ben ik dan om hem om zeep te helpen. Wespen, bijen, vliegen en spinnen meestal vang ik ze met glas en kartonnetje en laat ze achter in de tuin vrij. Alleen muggen sla ik gelijk plat, want die zijn zelf begonnen door me te steken. 

Reacties

  1. Een mooie is het en wat zonde dat die nu gesneuveld is...
    Doe dat ook ze naar buiten brengen of jagen. Met de kinderen erbij zeiden we altijd ga buiten maar een plekje zoeken. En idd die muggen zijn lastiger...die mep ik ook :)
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahhh, jammer van dat ei. Maar insecten moeten inderdaad blijven leven. Ook de vervelende. Ik probeer ze ook altijd te vangen en buiten te zetten.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer van dat mooie eitje. De vlieg zal gelukkig zijn 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zonde deze mooie lege eitje. Wij hebben vliegengordijn. Heel soms komen wel eens binnen. Dan kun je moeilijk vangen. Gelukkig kon vlieg weg gaan. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooohhhhh..., spijtig. Hier ook (meestal!) kartonnetje en glas.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedeavond Haba ach wat zonder van die ei. Gelukkig heb ik niet zoveel kast van spinnen vliegen enz. Ik ga muziekje uitzoeken en slapen. Truste

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En een hele Goedemorgen Haba kom je een hele fijne maandag wensen en zwemse ook🏊👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ha die Haba
    ik zette vanochtend nog een wesp buiten de deur , kon geen bedankje van af , maar ik ben heb dankbaar
    jammer van dat eitje , maar je hebt er lang van kunnen genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ahhhhh toen was het tijd voor het ei om op te breken hé haba:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij