Droog

 Het is zo droog dat je er dorst van krijgt als je in de natuur loopt. Alles wat eerst nog groen was is inmiddels geel en bruin geworden. Je hoort de mensen klagen, nu klagen ze wel vaker, te nat of te droog, maar op het ogenblik is er wel erg weinig regen gevallen. Nu is hier gisternacht een onweersbui met regen gepasseerd maar dat is natuurlijk veel te weinig voor het gras, dat bij mij en de buren ook helemaal geel is geworden. ook in de duinen snakt het groen naar water. 


Het is in het waterwingebied voor de daar lopende paardjes, hooglanders en herten ook een moeilijke tijd. Kijk mijn grasveld is niet zo belangrijk al zie ik het liever groen, ik ga er geen kostbaar drinkwater aan verspillen , maar de dieren die daar in de duinen leven zullen het wel moeilijk hebben vrees ik. Misschien dat de boswachters daar wel eventueel voer kunnen neergooien, water hebben ze niet in hun jaszak zitten en de watergangen zullen ook wel aardig laag staan. Hopelijk is er nog toegang tot dat water voor de dieren zodat ze in ieder geval iets kunnen drinken. 



Reacties

  1. Ja dat hoop ik ook...zou verschrikkelijk zijn zonder water ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De buurvrouw heeft een geel gazon. Maar onze berg staat vol groen onkruid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Water is een groot probleem en hopelijk gaan we het steeds beter inzien.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Haba als ik water afgiet enz doe ik dat nu in een mee . Net als mijn vrienden in Frankrijk dat gebruik ik dan voor de planten. Je ruikt ipv van gras hooi buiten en je snuift de droogte . Tuurlijk zit ik nu tegen op om werkplaats in tegaan maar ja je zal maar veel zijn op land staan zonder bomen. Ja er moet daar goed over na gedacht worden,men gelooft het niet maar ja word steeds erger. Wens je een fijne dag denk bij Laura ,of niet🤔 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het heeft hier vannacht een paar keer goed geregend, maar de grond is gewoon nog kurkdroog. Wat er nu valt is lang niet genoeg. Het moet minsten een mand of 2 regenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mogge Haba
    ja het is overal gort en gort droog
    de natuur verpietert helemaal als er niet snel een gestage stroom regen komt ipv zo'n los buitje :(
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is echt dramatisch, het mag wel dágen lang regen, wil het een beetje beter gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niets/niemand leeft zonder water...
    En toch beseffen velen het nog steeds niet...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zit ik in de spam ?
    Reactie die ik gaf is weg...hopelijk regent het een flink...niet die miezerbuitjes van nu ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je was onderweg blijven steken niet in de spam maar ergens in het niemandsland van de blog zoals je ziet heb ik je er inmiddels uitgevist.

      Verwijderen
    2. Niemandsland van het blog kan dat ook al ?
      Ja zie die nu staan :)
      Fijn weekend

      Verwijderen
  10. 't Is bar en boos en wat heeft de regering voor oplossing voor het waterprobleem? dat we er met z'n allen flink veel meer voor moeten gaan betalen..! Alsof het leven nog niet duur genoeg is..! En daarbij nemen ze dan een voorbeeld aan België.. gek genoeg deden en doen ze dat nooit bij de benzineprijzen, die in BE al tijden veel lager zijn dan bij ons..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Haba hier heerlijk geregend maar lange niet genoeg voor natuur. Zo vroeg op 7 uur naar ziekenhuis Jaap brengt me uiteraard. Fijne donderdag met Aiva🤔 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Droogte is zeker heel erg. Gelukkig heeft wel geregend bij ons. Bij jullie ook. Overal is nog geel te zien. Vooral in de natuur zie je dan heel goed. Ik zie van jou foto ook Haba.Water problemen is op moment heel erg. Wij hebben water toen besteld..... Altijd makkelijk dat we in huis hebben. Volgende week word weer warmer. Bah. Ik vind deze temperatuur nu hebben lekker. Ferry had moeilijk. Fijne mooie dag gewenst. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hele heldere goedemorgen Haba
    Zwemse🏊voor straks fijne vrijdag 👍😘 groetjes 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is erg droog inderdaad..... en de regen die er al valt.. zet geen zoden aan de dijk, letterlijk noch figuurljik... wij doen persoonlijk ons best om 'bewust' met water om te gaan en meer dan dat kunnen we niet hè
    Fijn weekend Haba

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij