Gedichtje

Dit is weer een oudje, ik had het geschreven voor mijn overleden man maar het klopt nog altijd. Van verdriet gaan de scherpe kanten af, maar het gemis blijft . Er is nog geen dag voorbij gegaan, in die acht jaar dat ik hem nu moet missen, dat ik niet aan hem heb gedacht. Hij was zo gek met zijn kleinzoon en wat zou hij blij zijn geweest met nog twee kleindochters erbij. Het heeft niet zo mogen zijn de meisjes kennen hem alleen als 'Opa van de foto' ze hebben er een leuke opa aan gemist, al was hij aan het eind van zijn leven ziek en niet meer zo vrolijk als toen hij nog gezond was. 




Reacties

  1. Mooi geschreven hoor. dat verdriet slijt nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal best wel, dat je nog elke dag aan hem denkt.. jullie waren ook al zólang samen.. ik zou me voelen of ik een arm en een been miste denk ik.. moet er zelf echt nog even niet aan denken.
    Prachtig gedichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja dat is zwaar Haba , je maakte een mooi gedichtje met de gedachte aan je man

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat je hem zo blijft herinneren. Je hebt er een mooi gedichtje van gemaakt.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'k Begrijp je gevoel...
    Lieve omarming,
    Lies.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Haba pracht gedicht ik voel zowat ( want het echt voelen kan ik niet) . Mijn kids van mijn broer kennen ons vader ook niet Bjorn en Ilse paar jaar. Ik had ooit eens een portret van zwarte krijt gemaakt( kom ff niet op de naam van krijt) . De foto viel eens van de muur en Hannah en Job noemde hem dus altijd opa bom . En daar moest ik meteen aandenken aan jouw verhaal. Het terug halen van je gedichten heeft volgens mij ook soort off verwerking. Zal ook nooit vergeten toen je mij het vertelde die bewuste avond .😥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontzettend spijtig voor de meiskes Haba... blijf maar lekker veel over hem vertellen , dan leren ze hem op die manier ook een beetje kennen.
    Je hebt er mooie woorden aan gewijd.

    En ja over iemand blijven praten / schrijven .. doe ik zelf ook .... hoort ook bij de verwerking denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Haba zo net bos in geweest ik met buurvrouw en Boris met Toeter. Heerlijk begin van de dag. Fijne zondag 🍳🍞 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iemand waar je zoveel van hebt gehouden blijf je missen.
    Jammer dat de kleindochters hem niet hebben gekend.

    Een prachtig gedicht Haba, de woorden geven jouw gevoel zo duidelijk weer.

    Lieve groetjes en fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij