Akelei en zo

 Het werd daarnet te warm voor mij in mijn tuin maar ik heb nog wel wat leuke bloeiers op de foto gezet, De akeleitjes heb ik ooit een keer gezaaid en die komen nu op meerdere plekken voor. Ik heb een  rommeltuin dus nooit nette borders en zo dus ik vind alles leuk zelfs sommige soorten onkruid.  

Nu worden de akeleien de bloemen der dwaasheid genoemd, nou dan heb ik dus momenteel een dwaze tuin , maar hoe dan ook, ik vind ze mooi


lobelia + witjes (geen idee hoe die heten)


Akelei wit en daaronder eentje die in de buurt van een paarse heeft gestaan



Deze staan binnen een restje van de boeketten die ik de laatste tijd had staan.

Reacties

  1. Lijkt me randjesbloem, die witjes (arabis). :-)
    Mooi akeleien.. heb héél lang paarse in de tuin gehad.. of eigenlijk in het terras tegen de muur.. was de enige plek waar ze wilden groeien. Van de akeleien die ik vorig jaar nieuw geplant had, is alleen de wit/rode teruggekomen dit jaar.. en die is net uitgebloeid lijk het.. zal de zaadjes wel verzamelen, want zichzelf uitzaaien hebben ze dus geen zin in. Die paarse zijn niet meer teruggekomen toen vorig jaar het terras vernieuwd is natuurlijk..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blauwtjes heten inderdaad lobelia erinus . Witte weet ik niet. Paarse blauwtjes groeien de hele zomer door. De andere witte kelkjes is Aquilegia vulgaris. WAt mooi de restje tulpen staat op de tafel. Staat ook heel gezellig.Leuk dat bij jou in de tuin groeien. Ik was ook tegen avond op de balkon gezeten. We krijgen ander weer. Ik zie in verte bui al komen. Mooie foto's. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bovenste reacties is voor mij. Ik doe weer verkeerd excuus. Linkje......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nette borders zijn voor mij ook niet weggelegd. Ik hou er niet van. Laat het maar door elkaar groeien.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Haba word net wakker door klap van onweer. Kon niet uitblijven was zo broeierig. Maar als hier onweer dan. Maar goed we gaan beleven
    Zwemse fijne maandag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mogge Haba
    heerlijk zo'n beetje rommelige tuin
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier kan de boel lekker z'n gang gaan. Ik haal alleen groen spul tussen de tegels weg waar er overigens niet zoveel van liggen. Alles voor de beestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor, het is genieten in jou " dwaze tuin" he?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vind een beetje een rommelige tuin veel mooier dan al die stenen bakken die nu in de mode schijnen te zijn haha 2 megabakken en de voortuin is klaar...nee niks voor ons ook.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Haba diertjes dag vandaag 🐱🐈
    Hier dien we vandaag boodschappen. Gisteren nog verrassende bezoek gehad . Ons Nederlandse vriend die voorheen de camping. Hij is net geopereerd aan zijn prostaatkanker. Maar hij moest even weg en reed langs ons. Hij woont zo'n ruim uur van ons vandaan. We hebben geen afspraak gemaakt doen we najaar. fijne dinsdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tuinen waar natuur beetje zijn gang mag gaan zijn voor mij wel de mooiste. En je hebt er mooie blommeke's daar in staan. Wens je mooie dag toe al komt er wat buien aan . (tenminste hier wel)ditmaal eens groetjes van mij andere website die jij vast ook wel mooi zal vinden. Zal met die url link eens reageren. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij