Rama

 Wie kent die naam nog, ik weet niet of die margarine nog in Nederland wordt verkocht, nu let ik meestal niet zo op verschillende merken maar bij mijn weten heb ik die al lang niet meer in mijn supermarkt gezien. Ik weet wel dat er jaren geleden nogal ophef over was er was geloof ik iets niet goed met die margarine het juiste weet ik er niet van en ik heb geen zin om het op te gaan zoeken. Maar ik heb ook nog een boek met losse plaatjes die je vroeger bij die margarine kon sparen. Alle plaatjes zijn er in geplakt, dus mijn moeder heeft heel lang deze margarine gebruikt.



Mijn zus had zo'n bijeen gespaard boek over de Waddenzee. Het was altijd leuk als je weer nieuwe plaatjes had die je erin kon plakken.  Toen mijn zoon klein was, had hij ook een boek waarin je plaatjes kon plakken, maar daar moest je zakjes met plaatjes bij kopen en maar hopen dat je niet teveel dubbele kocht. Ik weet niet of hij dat boek nog bezit, zelf heb ik eigenlijk ook geen idee meer waarover dat ging ik zal het hem nog eens een keer vragen. 

Reacties

  1. Rama kan ik mij nog wel herinneren, maar heb het ook niet meer in de supermarkt gezien.
    leuk dat je dat album nog hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit was volgens mij gewoon een andere naam voor BlueBand.. het is onder die naam nog in diverse landen te koop. De ophef ging erover, dat men iets op de verpakking gezet had, waarmee de suggestie gewekt werd dat het iets natuurlijks was, terwijl het niks met melk of roomboter of zo te maken heeft. Wel leuk dat je dat plaatjesboek nog hebt. Mijn pa had heel veel van die Verkade-albums.. met natuurplaatjes. Weet eigenlijk niet of iemand die meegenomen heeft of dat ze naar de kringloop zijn gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja ook ik heb het gekend als blueband , ma had het vroeger ook altijd in huis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Haba uhhhh zit te denken wat gebruikte we thuis. Bij ons ging altijd in een botervloot. Bona blueband ken ik wel. Maar eerst kocht mijn pa boter maar volgensij niet ingepakt bij de melkboer aan de deur. Vandaar botervloot. Later kwamen de kuipjes en geenelk oer meer town was het Bona . Die had als goed had mooie kuipjes leek op boerbont als ik het goed had.
    Ik zeg fijne pinkster zondag 🍳🍞👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'k Herinner mij de naam. En zo'n boek, had ik ook wel, toen...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De naam is me onbekend maar plaatjes sparen voor in boeken doen wij ook driftig aan mee haha
    Pas een boek vol over de plaats waar we wonen met informatie hoe het vroeger was. Hoop dat de kinderen het leuk vinden.
    Kon je schaapjes niet vinden ?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Haba vandaag de markt op nou is niet echt nodig heb nog kaas over . Moet even afspraak maken bij Specsavers voor oogmeting. Wil ook nog even naar de kapper. Dus leuke dagje voor de ploeg. Fijne diertjes dag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ken het niet Haba, maar leuk zo'n boek.

    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Al wat herfst

Mijn eigen verzameling ;)

De drukkerij